فعال سیاسی یمنی:

یمنیها از محاکمه صالح دست نمی کشند

یمنیها از محاکمه صالح دست نمی کشند
جمعه 2 دی 1390 - 06:37

يکي از فعالان سياسي يمن با انتقاد از رژيم حاکم بر اين کشور گفت: هرگز نمي توان به فريبكاري و دروغگويي حزب ملي حاكم اعتماد کرد و مردم تا محاکمه "علي عبدلله صالح" ديکتاتور يمن به انقلاب خود ادامه مي دهند

" عبدالجبار الحاج " مسئول روابط خارجی ميدان الحريه در شهر تعز درمصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: مردم يمن با ادامه تظاهرات خود علاوه بر سرنگوني رژيم عبدالله صالح، محاكمه و مجازات عاملان كشتار مردم يمن از جمله نيروهاي گارد رياست جمهوري، نيروهاي امنيت ويژه و نيروهاي امنيت ملي و سياسي را خواستارند و می خواهند که نهادهای كشور بازسازی شود.

الحاج پيام دیگر مردم يمن از ادامه تظاهرات مسالمت آميز خود را مخالفت با طرح شوراي همكاري خليج فارس و راهكارهاي ناشی از آن دانست.

وي درباره تهديدات حزب حاكم بر یمن مبني بر لغو توافقنامه رياض درصورت متوقف نشدن تظاهرات مردم گفت: احزاب "ديدار مشترك" كه طرح شورای همکاری درباره یمن را در رياض امضا كردند، خود را درتنگناي بدي قرار دادند زیرا رژيم عبدالله صالح بسيار دروغگو و فريبكار است و به وعده هاي خود عمل نكرده است.

الحاج گفت: فريبكاري و دروغگويي حزب ملي حاكم  باعث شد كه مردم يمن اين انقلاب را ادامه بدهند زيرا با وجود روي كار بودن چنين نظامي، نمي توان به نتيجه رسيد و احزاب ديدار مشترك بايد اين توهم را كنار بگذارند واجازه دهند كه مردم با وحدت خود، سرنوشت نظام را مشخص كنند.

وي بر توانايي مردم يمن براي سرنگوني رژيم عبدالله صالح و تعقيب جانيان و محاكمه آنان در دادگاه مردمی تاكيد كرد و گفت: مردم يمن از مجازات كساني كه مرتكب كشتار، جنايت و ريختن خون مردم يمن از جمله در شهرهاي تعز، صنعا، اب و حديده شده اند، چشم پوشی نمی کنند.

22-16:17

پربیننده ترین خبرها