آمادگی الهاشمی برای حضور دردادگاه

آمادگی الهاشمی برای حضور دردادگاه
جمعه 2 دی 1390 - 09:40

مشاور رئيس پارلمان منطقه كردستان عراق با تاکيد بر پايبندي به قانون اساسي اين کشور گفت: طارق الهاشمي معاون نخست وزير عراق به شهر اربيل فرار نكرده بلكه براي حضور در دادگاه بغداد اعلام آمادگي كرده است.

"طارق جوهر" مشاور رئيس پارلمان منطقه كردستان عراق در گفت و گو با شبكه خبري العالم بر ضرورت حل پرونده الهاشمي براساس قانون اساسي و اصول قانوني دولت فدرال در منطقه كردستان عراق تاکید کرد.

وی همچنین حل مشكلات از طريق مذاكره و تفاهم و نه بحراني  كردن موضوع در رسانه ها را مورد توجه قرار داد.

جوهر افزود: منطقه كردستان بخشي ازعراق است و اين منطقه به قانون اساسي عراق پايبند است و بسياري از قوانين عراق در كردستان اجرا مي شود.

وي با بيان اينكه دستگاه قضايي منطقه كردستان بخش جداناپذيري از دستگاه قضايي عراق است،  گفت: تاكنون درخواست رسمي درباره پرونده الهاشمي از هيات قضايي بغداد به كردستان ابلاغ نشده و الهاشمي در كنفرانس مطبوعاتي خود در كردستان عراق آمادگي خود را براي حضور در دادگاه اعلام كرده است.

جوهر افزود: مقامات سياسي منطقه در صدد آرام كردن شرايط اين مرحله هستند و دعوت  براي برگزاري كنفرانس ملي و مذاكرات ميان گروههاي سياسي نيز در همين راستا بوده است .

وي با بيان اينكه ابعاد سياسي و قانوني اين مسئله بايد جدا از يكديگر بررسي شود ، گفت: الهاشمي همزمان با  گروهي از مقامات عالي رتبه سياسي عراق براي ديدار با رئيس منطقه و رئيس جمهوري در اربیل بوده و مسئله فرار در كار نبوده و نبايد پيش از حكم دادگاه، پيش داوري كنيم زيرا حكم بازداشت  وجود دارد و حكم نهايي هنوز صادر نشده است.

12/22  2:03    

پربیننده ترین خبرها