رئيس پیشین حزب ملي اجتماعي سوري در لبنان:

سوریه در برابر جنگی واقعی

سوریه در برابر جنگی واقعی
شنبه 3 دی 1390 - 08:16

رئيس پيشين حزب ملي اجتماعي سوري در لبنان تأكيد كرد: آنچه در حال حاضر در سوريه اتفاق مي افتد، اعلام جنگ عليه اين كشور است که رسانه هاي عرب به بخشي از آن تبديل شده اند.

"جبران عريجي" به شبکه خبری العالم گفت: جنگ علیه سوریه از سه جبهه در جريان است و دشمن با تخريب وضعيت امنيتي با به کارگیری خودروهاي بمب گذاري شده و غيره درصدد ضربه زدن به وضعيت امنيتي است و از سوي ديگر تلاش مي كند به اقتصاد كشور بيشترين ضربه را وارد كند.

وی پیش بینی کرد دشمن همچنين در مرحله آينده تأسيسات زيربنايي از جمله زیرساخت های آبرساني و برق رساني را مورد هدف قرار دهد كه اين اقدام نيز عملا آغاز شده است.

عريجي با تأكيد بر اینکه اتفاقات سوريه، نتیجه اقدامات  آمريكا و غرب به همراه برخي از كشورهاي عربي است، افزود: حل مشكل تنها به عهده نظام نيست و مخالفان نظام نيز بايد ابتكارهاي مناسبی ارائه كنند تا در روند سياسي كشور پيشرفت حاصل شود.

رئيس پیشین حزب ملي اجتماعي سوري در لبنان تصریح کرد: از مخالفان دولت انتظار مي رود كه در مقابل كشور احساس مسئوليت كنند، زيرا سوريه در وضعيت كنوني به سوي آينده مبهمي به پيش مي رود.

جبران عريجي اصرار مخالفان بر كناره گيري بشار اسد از رياست جمهوري و تغيير كامل وضعيت كنوني كشور در يك تغيير سريع را نوعي ماجراجويي غير عقلاني دانست و گفت: آيا در ميان مخالفان تفكر حل مشكلات كشور به صورت مرحله اي وجود ندارد؟ آيا هيچ فرصتي براي استفاده از فضاي فراهم شده توسط بشار اسد براي انجام گفتگوهاي حقيقي در راستاي انتقال آرام كشور به سوي سوريه اي جديد وجود ندارد؟

عريجي تأكيد كرد: مخالفان نظام سوريه بدون اطلاع از ميزان قدرت بيگانگان در زمينه فشار آوردن به نظام، اصلاحات در كشور را در نزاع هاي بين المللي تباه كردند و امروزه نيز با روي آوردن به اقدامات تروريستي در حقيقت در پي دفن كردن اصلاحات هستند.

21:35-23

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها