طالبانی بدنبال اطمینان از روند محاکمه معاونش

طالبانی بدنبال اطمینان از روند محاکمه معاونش
شنبه 3 دی 1390 - 17:29

دفتر "جلال طالباني" رييس جمهوري عراق اعلام کرد که "طارق الهاشمي" معاون رييس جمهوري نزد او مهمان است و حضور او در برابر دادگاه در هر جايي به اطمينان يافتن از عدالت و تحقيقات محاکمه بستگي دارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در بیانیه دفتر رییس جمهوری عراق آمده است، طارق الهاشمی در هر شرایط و مکانی داخل کشور که از جریان عدالت و تحقیقات و محاکمه اطمینان حاصل شود، در برابر دادگاه حاضر خواهد شد.  

در این بیانیه آمده است: طالبانی تأکید دارد که باید به قانون اساسی که به دستگاه قضایی حق می دهد به تنهایی چنین مسأله هایی را بررسی کند، پایبند بود؛

دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت طارق الهاشمی را به دلیل اتهامات مطرح شده علیه او و محافظانش در ارتباط با مسائل تروریستی صادر کرده است.

طارق الهاشمی سه شنبه گذشته اعلام کرد که حاضر است فقط در دادگاه منطقه کردستان حاضر شود.

با این حال "نوری مالکی" نخست وزیر عراق یک روز پس از آن از مسئولان منطقه کردستان خواست طارق الهاشمی را به دستگاه قضایی تحویل دهند.

"احمد داود اوغلو" وزیر امورخارجه ترکیه امروز اعلام کرد که کشورش مایل است طارق الهاشمی در عراق باقی بماند، ولی در صورتی که او بخواهد به ترکیه پناهنده شود، با این مسأله مخالفت نمی کند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها