حضور ترکیه دررزمایش اسرائیل وایتالیا

حضور ترکیه دررزمایش اسرائیل وایتالیا
يکشنبه 4 دی 1390 - 12:10

رژيم صهيونيستي و کشورهاي عضو "ناتو"، با حضور برخي مسئولان نظامي ترکيه، رزمايش مشترکي را در اراضي اشغالي برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "مهمانهای جدیدی در بیابانهای اسرائیل حضور یافتند".

وی افزود: "جنگنده های پیشرفته  تورنادو و یورو فایتر ایتالیا به منظور حضور در رزمایش مشترک نیروی هوایی اسرائیل، در قرارگاه نیروی هوایی ارتش اسرائیل فرود آمدند. نیروی هوایی یونان و رومانی نیز در آینده با نیروی هوایی اسرائیل رزمایش مشترکی برگزار می کنند".

وی خاطرنشان کرد: "جنگنده های اف 15 و اف 16 ارتش اسرائیل در این رزمایش در کنار جنگنده های ایتالیا خودنمایی کردند".

"انسو فیچرالی" فرمانده نیروی هوایی ارتش ایتالیا در گفتگو با کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل تصریح کرد: "ما خواستار آموزش برترین تکنیکهای نیروی هوایی هستیم".

"اوربانو فلوریانی" فرمانده یگان افیطالی در نیروی هوایی ایتالیا به تلویزیون اسرائیل گفت: "هدف از شرکت نیروی هوایی ایتالیا در این رزمایش، تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه نیروی هوایی دو طرف است".

گزارشگر اسرائیلی گفت: "خلبانان ایتالیایی که در این رزمایش حضور دارند در عملیات نظامی ناتو در افغانستان حضور داشتند. آنان برای استفاده از تجربیات نیروی هوایی اسرائیل در این رزمایش شرکت کردند".

وی همچنین گفت: "پیش از این نیروی هوایی اسرائیل بمنظور رزمایش مشترک با نیروی هوایی ایتالیا عازم جزیره ساردینیا ایتالیا شده بود. جنگنده های اسرائیل مسافت 1500 کیلومتری را از اسرائیل تا جزیره ساردینیا طی کردند و خود را برای عملیات مشابهی با مقصدی واقع در شرق اسرائیل آماده کردند".

وی افزود: "برخی مقامات ارتش ترکیه برای نظارت مستقیم بر این رزمایش، در قرارگاه نیروی هوایی ارتش اسرائیل حاضر شدند. در همین راستا مسؤولان نیروی هوایی ارتش اسرائیل خواستار بازگشت روند رزمایشهای مشترک هوایی در ترکیه شدند".

سرتیپ "حاگی طوبولنسکی" فرمانده یکی از یگانهای نیروی هوایی رژیم اسرائیل در این خصوص گفت: "امیدوارم روند رزمایش مشترک هوایی با نیروی هوایی ترکیه در شرایط دیپلماسی مساعد دوباره آغاز شود".

 

دکتر"احمد جابر" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "برنامه هسته ای صلح آمیز ایران چالش امنیتی بزرگی برای رژیم اسرائیل بشمار می رود، لذا این رژیم همواره در صدد تجدید قوای نظامی خود برای غلبه بر رعب و هراس خود از برنامه هسته ای ایران است".

وی گفت: "ارتش رژیم اسرائیل از طریق رزمایشهای مکرر و ایجاد ائتلافهای مختلف با کشورهای عضو ناتو در صدد رویارویی با خطرات تهدید کننده ایران است".

وی افزود: "رژیم صهیونیستی با برگزاری رزمایشهای مکرر و پرهزینه در صدد قدرت نمایی در برابر محور مقاومت است، این در حالی است که روند فزاینده قدرت رزمی محور ممانعت و مقاومت، نهادهای نظامی این رژیم و متحدانش را دچار سرخوردگی کرده است".

 

8:08



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها