تشدید حملات علیه شبکه ایرانی در یمن

تشدید حملات علیه شبکه ایرانی در یمن
يکشنبه 4 دی 1390 - 14:51

رسانه هاي وابسته يمني، سعودي، و سلفي وهابي، به تبليغات منفي عليه شبکه بين المللي العالم شدت بخشيده اند.

پایگاه یمن پرس روز یکشنبه در خبری برای سرپوش گذاشتن بر تظاهرات گسترده مردم یمن در نقاط مختلف این کشور مدعی شد، "برای شبکه العالم در یمن چیزی جز تظاهرات صعده و گروه حوثی ها اهمیت ندارد".

یمن پرس با این حال اذعان کرد: "شبکه ایرانی العالم بخش گسترده ای از برنامه های خود را به پخش خبر، دیدگاه ها، و دعوت شخصیت های یمنی و عربی، درباره انقلاب یمن اختصاص داده است".

یمن پرس در مواضعی متناقض ادعا کرد، "شبکه العالم تلاش می کند تا به اختلافات بین انقلابیون بپردازد، به صورتی که به نظر می آید این انقلاب ضد ائتلاف احزاب دیدار مشترک است؛ این شبکه به طرح شورای همکاری و دولت وفاق حمله می کند".

این درحالی است که شبکه العالم در برنامه های خود، همواره بصورت کاملا حرفه ای شخصیت هایی را از گروه های مختلف یمنی دعوت کرده؛ و در نهایت قضاوت را بر عهده مخاطبان آگاه خود قرار می دهد.

 

پس از امضای طرح شورای همکاری در پایتخت عربستان با حضور ملک عبدالله پادشاه سعودی، عبدالله صالح و نمایندگان احزاب ائتلاف موسوم به دیدار مشترک بعنوان مخالفان رژیم عبدالله صالح؛ موضوع انقلاب یمن، مطالبات واقعی مردم و  رویدادهای این کشور در رسانه های وابسته عربی بسیار کمرنگ شد؛ بصورتیکه این رسانه ها خبرهای یمن را در حد طرح شورای همکاری و تشکیل دولت وفاق منحصر کردند.

در این راستا ادامه پوشش میدانی واقعیت ها و حوادث یمن از طریق شبکه بین المللی العالم؛ خشم برخی قدرتهای وابسته منطقه را برانگیخته است.

 

از جمعه گذشته مردم یمن تظاهرات مسالمت آمیزی را تحت عنوان راهپیمایی "الحیات" برای حرکت به سوی پایتخت آغاز کردند. هدف از این تظاهرات اعلام مخالفت با طرح شورای همکاری و تأکید بر ضرورت کناره گیری کامل رژیم عبدالله صالح است.

تظاهراتی که سفیر آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه آن را غیرقانونی توصیف کرد!

این تظاهرات با حرکت مردم تعز به سوی صنعا با پای پیاده آغاز شد. مردم تعز که 250 کیلومتر راه را تا صنعا طی کرده بودند، نزدیک پایتخت با نیروهای سرکوبگر رژیم عبدالله صالح مواجه شدند.

نیروها و مزدوران عبدالله صالح همچنین مردمی را که به استقبال تظاهرکنندگان تعز رفته بودند، با گلوله و گاز اشک آور هدف قرار دادند.

دیروز در جریان تیراندازی نیروهای عبدالله صالح به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز مردم در صنعا، 14 تن کشته و بیش از 90 نفر مجروح شدند.

عصر جمعه نیز گروهی افراد مسلح به خودرو حامل تیم خبری شبکه العالم در صنعا حمله کرده و آن را با گلوله های جنگی هدف قرار دادند.

این افراد مسلح که به گفته شاهدان و سایتهای یمنی از مزدوران وابسته به عبدالله صالح بودند، پس از ضرب و شتم تصویر بردار شبکه العالم، دوربین او را گرفتند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها