شكست سياست فتنه انگيزي واشنگتن درمنطقه

آمريكا دست به دامن رسانه هاي عرب شد

آمريكا دست به دامن رسانه هاي عرب شد
دوشنبه 5 دی 1390 - 07:27

بيروت(العالم) ـ پژوهشگر سياسي لبناني گفت: آمريكا به دنبال شكست سياست هاي فتنه انگيزانه اش در منطقه و خروج خفت بار از عراق هم اكنون دست دامان رسانه هاي عربي براي ايجاد اختلافات مذهبي در لبنان، سوريه، بحرين و عراق شده است.

محمد عبيد روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رسانه هاي خود فروخته عربي نيز تلاش مي كنند تا اهداف مورد نظر اشغالگران آمريكايي را در عراق در زمينه ايجاد تفرقه ميان اهل سنت و شيعيان ،كه واشنگتن قادر به تحقق آن نشده است، عملي كنند.اين در حالي است كه روند سياسي عراق نتيجه ميزان محبوبيت گروه هاي سياسي و مذهبي در نزد مردم اين كشور است.

عبيد اظهار داشت: بنابر سياست آمريكا وظيفه رسانه هاي عرب هم اكنون تلاش براي تحقق اهدافي است كه واشنگتن از طريق اشغال عراق نتوانسته است در زمينه ايجاد تفرقه ميان شيعيان و اهل سنت و همچنين وادار كردن مسيحيان منطقه به ترك وطن شان عملي كند.

وي افزود: پس از خروج اشغالگران از عراق كه در حقيقت به علت ناتواني در تحميل سياست هاي خاص بر مردم اين كشور و وادار كردن سياستمداران عراق به همكاري با برخي از هم پيمانان واشنگتن در منطقه صورت گرفت، برخي از رسانه هاي عربي به نيابت از آمريكا اقدام به فتنه انگيزي در اين كشور مي كنند.

اين پژوهشگر سياسي لبناني با تأكيد بر اين كه آمريكا در زمينه ايجاد فتنه مذهبي در لبنان، سوريه و بحرين با شكست مواجه شده است، گفت: واشنگتن تلاش مي كند تا وضعيت منطقه را به صورت جنگ ميان شيعيان و اهل سنت مطرح كند.

عبيد تركيب سياسي عراق را نتيجه ميزان جايگاه و محبوبيت گروه هاي سياسي و مذهبي اين كشور دانست و با تأكيد بر پايان يافتن دخالت اشغالگران آمريكايي در زمينه تصميم گيري هاي كلان در روند سياسي اين كشور گفت: حضور برخي از نيروهاي ملي گرا يا مذهبي به عنوان نماينده مردم در روند سياسي اين كشور امري طبيعي است.
Swh – 19-48-10

پربیننده ترین خبرها