رييس شوراي اسلامي فلسطين مطرح كرد:

همدستي رژيمهاي عرب با تل آویو ضد قدس

همدستي رژيمهاي عرب با تل آویو ضد قدس
دوشنبه 5 دی 1390 - 09:25

بيروت (العالم) ـ شيخ محمد نمر زغموت رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان، با اشاره به همدستي رژيم هاي عربي با رژيم صهيونيستي عليه قدس، در باره تحركات جديد براي تسلط رژيم اسراييل برقدس و يهودي سازي مقدسات اسلامي در فلسطين هشدار داد.

شيخ زغموت دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، از تحركات رژيم اشغالگر براي سوء استفاده از اوضاع فعلي جهان عرب براي ادامه طرحهايش در زمينه تسلط بر قدس خبر داد.

رييس شوراي اسلامي فلسطين در لبنان گفت: اقدامات گروه هاي تروريستي صهيونيستي و يهودي سازي و اقدام رژيم اشغالگر در اعلام قدس پايتخت يهوديان در واقع نتيجه دفاع نكردن اعراب و مسلمانان از فلسطين و مقدسات آن است تا اين كه اين غده سرطاني در همه فلسطين منتشر شد و قلب جهان عرب و اسلام يعني قدس و مسجد الاقصي را در معرض تهديد قرار داد.

وي با تاكيد بر اين كه جهان عرب و اسلام ملزم به دفاع از قدس و مسجد القصي هستند، افزود: طرح صهيونيست ها براساس تقسيم منطقه بر پايه مذهبي و پايتختي قدس براي يهوديان استوار است.

شيخ زغموت خاطرنشان كرد: صهيونيست ها به فلسطينيان اهميت نمي دهند و طرح هاي خود را اجرا مي كنند و اينك اوضاع فعلي جهان عرب را فرصتي مناسب براي تسلط بر قدس و تبديل آن به پايتختي براي صهيونيستها مي بينند.

وي اظهار داشت: هر كسي كه گمان كند يهوديان صهيونيست به كشوري فلسطيني راضي خواهند شد، سخت در اشتباه است بلكه اندكي از اراضي اشغالي را به فلسطينيان باز پس نخواهند داد و به ماندن آنها در اين سرزمين به عنوان خادمان يهوديان و مصرف كننده توليدات يهوديان راضي خواهند شد.

زغموت با تحسين و تمجيد از حمايت سوريه و ايران از مقاومت در فلسطين، تاكيد كرد كه همه جهانيان اعم از مسلمان و مسيحي مسوول دفاع از مقدسات فلسطين و پاك سازي آن از صهيونيست ها هستند، صهيونيست ها تاريخ را جعل كردند تا بتوانند با كمك هم پيمانان غربي خود به طرح هايشان ادامه دهند.

وي از اتحاديه عرب كه به وظايف خود در دفاع از فلسطين، قدس و مسجد الاقصي عمل نمي كند، انتقاد و آن را به همدستي و توطئه چيني با غربي ها عليه مساله فلسطين متهم كرد و گفت: اتحاديه عرب امروز مي خواهد سوريه را به غرب واگذار كند و قلعه مستحكم مقاومت را از بين ببرد.

17:38

پربیننده ترین خبرها