خشم افغانان ها از حمله ناتو به غیر نظامیان

دروغ پردازی های ناتو در افغانستان فاش شد

دروغ پردازی های ناتو  در افغانستان فاش شد
دوشنبه 5 دی 1390 - 15:52

به دنبال دورغ پردازي ناتو براي طفره رفتن از کشتار غيرنظاميان افغان، کميته حقيقت ياب افغانستان نتيجه تحقيقات خود در اين زمينه را منتشر و خواستار توقف حملات به غير نظاميان از جمله زنان و کودکان شد.

به گزارش دوشنبه شبکه خبری العالم، در حالی که آمار مستقل و مستند سال جاری بیانگر کشته شدن بیش از هزار غیر نظامی در جنگ افغانستان است، ناظران سیاسی افغان اعتقاد دارند با پیچیده شدن جنگ در این کشور آمار قربانیان نیز رو به افزایش است.

آمار مستقل بيانگر اين حقیقت است كه بيش از هزار غير نظامي افغاني كه بيشتر آنها زن و كودك هستند، در سال جاري تنها در عملياتهاي نظامي نيروهاي آمريكايي، ناتو و حملات انفجاري طالبان كشته شده اند.

كميته حقيقت ياب افغانستان نیز از كشته شدن دهها شهروند در بمباران های ناتو در مناطق مسكوني خالي از نيروهاي مسلح خبر داد.

كميته حقیقت یاب كه به دستور حامد كرزاي رئيس جمهوري افغانستان براي تحقيق درباره كشته شدن دو شهروند در حملات هوايي ناتو تشكيل شده است، تاكيد كرد که ده ها شهروند در بمباران های ناتو در مناطق مسكوني خالي از نيروهاي مسلح، كشته شده اند.

مقامات افغاني بارها خواستار متوقف شدن تمامی عملياتهاي نظامي ای كه شهروندان را هدف قرار می دهند، شدند.

شهروندان افغان در برابر حملات هوايي نيروهاي آمريكايي و اعضاي پيمان ناتو كه تعقيب افراد مسلح طالبان بهانه آنهاست، بهاي گزافي مي پردازند.

كميته حقيقت ياب كه پس از اعتراض هاي مردمي در ولايت قندهار، پكيتا و كاپيسا واقع در شمال شرق كابل تشكيل شده است، نيروهاي بيگانه را به كشتن دهها شهروند در حملات هوايي و تعقيب هاي شبانه در آن مناطق متهم كرد.

"اسدالله اشكرزاي" رئيس كميته حقيقت ياب، گفت: نتايج تحقيقات ما براساس اطلاعات درست و سخنان شاهدان عيني، بيانگر اين حقیقت است كه همه قربانيان غير نظامي بوده و در بعضي مناطق بر اثر حملات نيروهاي ناتو يك خانواده کاملا از بين رفته است؛ متاسفانه اين اقدامات با وجود درخواست دولت برای متوقف كردن آن، همچنان ادامه دارد.

كميته دولتي متشكل از اعضاي پارلمان، سخنان نيروهاي ناتو مبني بر هدف قرار دادن افراد مسلح و نه غير نظاميان را دروغ خواند و گفت: همه اطلاعات قابل اطمينان و اظهارات شاهدان عيني جمع آوري شده دال بر اين حقیقت است كه عمليات ناتو به كشته شدن غير نظاميان اعم از زنان و كودكان منجر شده و در مناطق مورد هدف افراد مسلحي وجود نداشته اند. 

مقامات افغاني بار دیگر متوقف شدن همه عملياتهاي نظامي كه به كشتار غير نظاميان منجر مي شود را خواستار شده و امضاي توافقنامه راهبردی با واشنگتن را مشروط به متوقف شدن عمليات شبانه نظامیان خارجی و حمله به منازل افغانها دانسته اند.

"جانان موسي زاي " سخنگوي وزارت خارجه افغانستان نيز در این رابطه، گفت: توصيه هاي لويه جرگه به شكلي شفاف پيش از امضاي توافقنامه راهبردی با آمريكا و ديگر كشورها خواستار متوقف شدن همه عمليات هايي بود  كه غير نظاميان را هدف قرار مي دهد.

وي افزود: بنابراين ما بار ديگر خواستار حضور نظامیان افغان در همه عملیات ها هستيم تا مذاكرات راهبردی با اين كشورها به ثمر بنشيند.

 25-22:45

پربیننده ترین خبرها