تلاش مخالفان برای بین المللی کردن بحران سوریه

تلاش مخالفان برای بین المللی کردن بحران سوریه
چهارشنبه 7 دی 1390 - 14:49

عضو مجلس نمايندگان سوريه، تاکيد کرد، مخالفان سوريه به رياست برهان غليون خواستار بين المللي شدن بحران سوريه هستند، تا از نقش اين کشور در منطقه کاسته شود.

"خالد العبود" روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: دولت‌هاي عربي تلاش مي كنند براي نماياندن چهره مثبت از خود بار ديگر در مسئله سوريه وارد شوند، به ويژه اينكه اكنون عراق طرحي دارد و روسيه هم پيش‌نويس قطعنامه‌اي را ارائه كرده است.

وي خاطرنشان کرد: نمي‌توان اندكي پس از آغاز فعاليت هيئت ناظران عربي در سوريه درباره آن اظهار نظركرد، وانتظار می رود كه هيأت ناظران اتحادیه عرب واقعيت‌ها را بررسي كند.

عضو مجلس سوریه، افزود: اگر هيأت عربی به سوريه آمده تا واقعيت‌ها را بررسي كند، از این حرکت دولت‌هاي عربي براي نشان دادن چهره ای مثبت، استقبال مي‌شود؛ اما اگر هدف ارائه فرصتی به دولت‌هاي عربي برای موضعگيري علیه سوريه است، حاكميت در زمان مناسب به آن واكنش نشان مي‌دهد.

العبود تصريح كرد: همزمان با ورود هيأت عربي به سوريه، هزاران نفر با آمدن به خيابان‌ها فعاليت گروه‌هاي مسلح را در كشتار و قتل مردم محكوم كردند؛ هيأت عربي مي‌تواند از بعضي بيمارستان‌ها كه مجروحان حملات گروه‌هاي مسلح در آن بستري شده اند، بازديد كند.

عضو مجلس سوريه، با اشاره به تظاهرات اصلاح‌ طلبانه و مسالمت آمیز مخالفان، تصريح كرد: هيأت عربي اين تظاهرات را مشاهده كرد و ديد كه هيچ‌گونه حمله‌اي به آن نشده است.

وي درباره سخنان "برهان غليون"، از مخالفان و رئيس شوراي موسوم به "شوراي ملي مخالفان " كه خواستار مطرح شدن موضوع سوريه در نهادهاي بين‌المللي شده بود، گفت: اين سخنان تازه نيست؛ آنها خواهان حل و فصل و گفت‌وگو براي حل بحران سوريه و اصلاحات نيستند، بلكه آنها می خواهند با بين‌المللي كردن موضوع سوريه از نقش این کشور در منطقه جلوگيري كنند.

اخیرا یک گروه 50 نفره به عنوان اولین هیأت ناظران اتحادیه عرب وارد سوریه شده اند؛ گروهی از این هیأت از شهر حمص که صحنه درگیریهای ارتش سوریه و عناصر مسلح شده بود، بازدید کردند.

هدف این هیئت بررسی روند راهکار اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه است.

مقامات دمشق معتقدند از زمان شروع به کار این هیئت، فعالیت های تروریستی در کشور شدت یافته است.

 

22:52- 27



پربیننده ترین خبرها