عمیق‌تر شدن اختلافات مخالفان سوریه

عمیق‌تر شدن اختلافات مخالفان سوریه
چهارشنبه 14 دی 1390 - 17:52

در پي امضاي توافقنامه اي بين شوراي موسوم به مخالفان ملي و انجمن هماهنگي ملي، اختلاف طرفين به ويژه درباره نوع دخالت هاي خارجي در امور سوريه گسترش يافت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اكثر مخالفان سوريه در خارج از این كشور با اين توافقنامه مخالفت كرده، و دخالت بيگانگان در سوريه به بهانه هاي مختلف و كناره گيري برهان غليون از رياست شوراي ملي را خواستار شدند.

ناظران سوري بر اين باورند كه مخالفان سوریه در کشورهای مختلف، با رويكردهاي متناقضی گرد هم جمع شده اند، و موضع گيري هاي اخير اعضاي اين شورا درباره بحران سوريه پرده از اين اختلافات برداشته است.

 

"عمر اوسي" رييس ابتكار ملي كردهاي سوريه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: ميان مخالفان سوريه در خارج از كشور هيچ گونه انسجامي وجود ندارد، و آن ها به زودي دچار دودستگي و گرفتاري هاي بزرگ خواهند شد؛ زيرا برنامه هاي جايگزين اصلاحات و گفت وگو ندارند.

وي افزود: مخالفان نظام سوريه در خارج از كشور تنها به براندازي نظام و تقسيم سوريه به كانون ها و امارت هاي مذهبي و قومي و ديني مي انديشند.

ناظران معتقدند برنامه هاي مخالفان سوريه در خارج از كشور و اهدافي كه به سبب آن گرد هم آمده اند به گونه اي است كه با امضاي توافقنامه ميان هيات هماهنگي و شوراي ملي مغايرت دارد.

 

"محمود مرعي" عضو انجمن هماهنگي ملي گفت: ميان طرف هاي شوراي ملي به ويژه در خصوص دخالت نظامي خارجي در سوريه اختلاف شديدي وجود دارد، و هر كدام از طرف ها فقط ديدگاه خود را مدنظر دارند و رويكردي خاص به دخالت نظامي در سوريه دارند.

وي افزود : برخي از طرف هاي شوراي ملي، دخالت نظامي زميني را خواستارند و گروهي ديگر خواهان برقراري منطقه حائل يا منطقه پرواز ممنوع هستند، و به طور كلي اختلاف اين دیدگاه ها نشان از وجود اختلافات بزرگ و شديد ميان طرف هاي شوراي ملي دارد.

 

23:09- 3

پربیننده ترین خبرها