اعتراض دادستاني مصر به روندمحاكمه مبارك

اعتراض دادستاني مصر به روندمحاكمه مبارك
پنج‌شنبه 15 دی 1390 - 16:03

دادستاني کل مصر برخي از نهادهاي دولتي اين کشور از جمله وزارت کشور و اطلاعات را به همکاري نکردن در روند محاکمه حسني مبارک ديکتاتور مخلوع مصر متهم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه شبكه خبري العالم، دادستاني كل مصر در ادامه محاكمه حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع اين كشور، دو فرزندش علاء و جمال ، حبيب العادلي وزير كشور رژيم مبارك و تعدادي از معاونان حبيب العادلي، برخي از دستگاه هاي دولتي از جمله وزارت كشور و سازمان اطلاعات را به عدم همكاري در تحقيقات متهم كرد.
"محمد عبدالوهاب" يكي از دادستان هاي مصري به شبكه خبري العالم، گفت: دادستاني كل برخي صحنه هاي انقلاب ژانويه را پخش كرد، تا تاكيد كند شهادت شاهدان عيني با رويدادهايي كه جهان از رسانه ها شاهد آن بودند، مطابقت دارد.
"حسن ابوالعينين" يكي ديگر از دادستان هاي مصري در مصاحبه با شبكه العالم تصريح كرد: احساس پشيماني بر چهره متهمان آشكار است؛ آنها آنچه در جلسه دادگاه به عنوان نتيجه عملكرد و رفتار خود ديدند، باور نكردند.
خانواده هاي شهدا كه بيرون دادگاه مبارك تحصن كرده بودند، خواستار قصاص و اعدام مبارك و همدستان وي به دليل جنايات درحق جوانان انقلاب و عموم ملت مصر شدند.
تاكنون شانزده جلسه محاكمه حسني مبارك و ديگر متهمان انجام شده ، كه سه جلسه اخير در روز هاي دوشنبه تا چهارشنبه همين هفته برگزار شده است.
محاكمه مبارك و سران رژيمش از ماه اوت آغاز شده و اكنون با گذشت پنج ماه هنوز دادگاه موفق به صدور حكم عليه متهمان نشده است.
دادستاني مصر در حالي برخي از نهادهاي دولتي مصر را متهم به همكاري نكردن در روند محاكمه مبارك مي كند كه دستگاه قضايي مصر خود نيز از سوي خانواده شهدا و مجروجين انقلاب متهم به تعلل در دادرسي مبارك است.
آخرين خبرها نيز حاكي است كه محاكمه مبارك، پسرانش جمال و علاء و وزير كشور رژيم سابق تا روزهاي 9 و 10 ماه جاري ميلادي (ژانويه) به تاخير افتاد. 


  – 10-54-25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها