با خروج نیروهای نظامی آمریکا کلید خورد

ماموريت جاسوسي اشغالگران در عراق

ماموريت جاسوسي اشغالگران در عراق
جمعه 16 دی 1390 - 07:46

بغداد (العالم)- رييس سازمان آزادي مطبوعات عراق تاكيد كرد كه حضور آمريكا در عراق از نظامي به جاسوسي و سياسي تبديل شده است و طرح‌هاي آن همچنان در اين كشور اجرا مي‌شود و در اين بين برخي گروه‌ها نيز به افزايش خشونت و درگيري متمايل شده اند.

هادي جلو مرعي روز جمعه در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: نيروهاي آمريكايي در عراق در زمينه مقابله با گروه‌هاي مقاومت با شكست مواجه شدند و گروه‌هاي مقاومت و سياسي براي بيرون راندن اشغالگران از كشور بسيار تلاش كردند.

وي تصريح كرد: طرح‌هاي آمريكا در خاورميانه و عراق همچنان دنبال مي‌شود به طوري كه واشنگتن به دنبال خروج نيروهاي نظامي آن از عراق هم اكنون حضور نظامي خود را در اين كشور به حضور اطلاعاتي و سياسي تبديل كرده است. آمريكا تلاش مي‌كند همچنان تاثيرگذاري خود را در عرصه عراق به شيوه مختلف حفظ كند.

رييس سازمان آزادي مطبوعات عراق گفت: طرف‌هاي مختلفي از انفجارها و بمب‌گذاري‌ها در عراق بهره‌برداري مي‌كنند. برخي گروه‌ها تلاش مي‌كنند، با بمب‌گذاري در برخي مناطق شيعه‌نشين، آتش اختلاف‌هاي طايفه‌اي را دامن بزنند.

مرعي خاطرنشان كرد: برخي‌ها درصدد هستند با هدف ايجاد اختلافات طايفه اي در مناطق مشخصي در عراق، موج خشونت ايجاد كنند تا در نتيجه آن نوعي رويارويي و درگيري ايجاد شود.

14-42-55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها