تظاهرات در یمن ادامه می یابد

تظاهرات در یمن ادامه می یابد
شنبه 17 دی 1390 - 17:18

هزاران نفر از مردم يمن ديروز (جمعه 16دي) با برگزاري تظاهرات در پايتخت و ديگر استان هاي اين كشور آزادي همه انقلابيون را از زندان ها خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، تظاهركنندگان اعلام كردند ادامه بازداشت افرادي كه در جريان اعتراض ها دستگير شده اند ، به معني ادامه حاكميت علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن و خاندان آن بر سرويس هاي امنيتي كشوراست.

تظاهر كنندگان، از اين زندانيان به عنوان گروگان در دست سرويس هاي امينتي يمن ياد كردند و آن را از جمله جنايت هاي رژيم حاكم و نقض حقوق افرادي دانستند كه به طور مسالمت آميز تظاهرات كردند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات ، خودداري رژيم حاكم يمن از آزادي بازداشت شدگان را عامل تشديد پافشاري مردم و تاكيد بر ضرورت محاكمه صالح و خاندان وي دانستند.

"محمد العسل" عضو ارشد ائتلاف جوانان انقلاب يمن روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم، ادامه اعتراض هاي مردمي در شهرهاي يمن را به مثابه پيامي به دولت جديد تحت عنوان دولت وفاق ملي دانست و گفت: با وجود آن كه وزير كشور دستور آزادي همه انقلابيون دستگير شده را صادر كرده است اما تا كنون تنها در حد دهها نفر از آنان آزاد شده اند و اين امر دال بر آن است كه كنترل سرويس هاي امنيتي كشور همچنان در دست "علي عبدالله صالح" و فرزندان و خاندان وي است.

"علي هزازي" فعال حقوق بشر يمن نيز در اين خصوص به شبكه خبري العالم گفت: هر گونه جنايت ضد بشري و يا شكنجه مردم و انقلابيون سندي خواهد بود براي احضار عامل ارتكاب آن به ديوان كيفري و يا دادگاه هاي بين المللي و اين موارد در نظامنامه اصلي رم و قانون حقوق بشر بين الملل ذكر شده است.

طرفداران صالح با اجتماع در ميدان السبعين صنعا ، با شعار "جمعه ناديده گرفتن دستاوردهاي ملي كافي است"، گروه هاي مخالف و انقلابيون را به شعله ور كردن انقلاب عليه مراكز دولتي متهم كردند.

چنين نامگذاري از سوي طرفداران صالح ، براي جوانان انقلابي كه خود طي سالهاي گذشته از خائنان و فاسدان در كشور ابراز انزجار كرده اند ، تعجب آور بود.

"محمد الصبري" عضو كميته اطلاع رساني در ميدان التغيير يمن گفت: آنهايي كه مردم را مي كشند ، هزاران نفر را به زندان هاي علني و سري محبوس و در مراكز دولتي فساد مي كنند و خواستار مصونيت قضايي قاتلان (صالح و سران رژيم آن) مي شوند ، كشور را به ورطه نابودي سوق مي دهند نه آنهايي كه عليه ظلم قيام كرده اند.

انقلابيون ، به بازي گرفتن كشور و اصراف و هدر دادن ثروت هاي آن را از سوي صالح و سران رژيم ، عامل آغاز اعتراض ها و ادامه آن در طول يازده ماه گذشته مي دانند و بر ادامه اعتراض ها تا پاك شدن كشور از لوث وجود رژيم فاسد سي و سه ساله صالح تاكيد دارند.
15ـ6

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها