تجمع مردم بحرين علیه آل خليفه برگزارشد

تجمع مردم بحرين علیه آل خليفه برگزارشد
شنبه 17 دی 1390 - 18:47

صدها نفر از مردم بحرين امروز (شنبه) در پاسخ به دعوت گروه هاي مخالف با تجمع در خيابان ها اعتراض خود را به تصميم مسوولان اين كشورمبني بر منع تظاهرات، اعلام كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم،به گفته "مطر مطر" نماينده پشين پارلمان بحرين از آنجايي كه پليس ضد شورش راه هاي منتهي به شهر توبلي در جنوب غرب منامه و محل اصلي تجمع را بسته بود ،اين تجمع در مسيري برگزاري شد كه ساكنان روستاهاي خواهان شركت در اين تظاهرات را به منامه ، پايتخت بحرين مرتبط مي كند.

فرانس پرس نیز به نقل از يك فعال حقوق بشر و با استناد به فيلم هايي كه در پايگاه هاي اجتماعي قرار داده شده است ، گزارش داد، "شيخ علي سلمان" رييس جمعيت الوفاق بحرين ، از جمله مهمترين گروه هاي مخالف، نيز به همراه شماري از شخصيت هاي مخالف در اين تجمع اعتراض آميز حضور داشته است.

بنا براين گزارش ، پس  از گفت وگوي برگزار كنندگان اين تجمع با پليس ، شيخ سلمان از تظاهركنندگان خواست به خانه هاي خود بازدگردند.

رييس جمعيت الوفاق بحرين تاكيد كرد، پيام مورد نظر از برگزاري اين تجمع به گوش مسوولان رسيده است.

وزارت كشور بحرين ديروز (جمعه 16دي) در بيانيه اي ممنوعيت هر گونه تجمع به دعوت الوفاق را با این بهانه که چنین تجمعی راه های اصلی کشور  را مختل می کند، اعلام کرد .

قيام مردمي در بحرين از نيمه فوريه عليه رژيم آل خليفه آغاز شده است.

مردم بحرين تشكيل نظامي قانونمند و منتخب را در كشور خواستار هستند.

در پي حمله نيروهاي رژيم به مردم معترض كه با ورود نيروهاي موسوم به "سپر جزيره " شدت گرفت، تا كنون صدها نفر كشته و يا زخمي شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها