اشك تمساح واشنگتن برای ضرب وشتم رييس مركز حقوق بشر بحرين

بازي آمريكا دربحرين با برگه نبيل رجب

بازي آمريكا دربحرين با برگه نبيل رجب
دوشنبه 19 دی 1390 - 04:10

هماهنگ كننده ائتلاف مخالفان بحريني براي تغيير، ابراز نگراني آمريكا درباره ضرب و شتم نبيل رجب رييس مركز حقوق بشر بحرين توسط نيروهاي امنيتي را يك بازي آمريكايي با همكاري و همگاهنگي رژيم سركوبگر و مستبد آل خليفه ارزيابي كرد.

"هاني الريس" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمريكا در تلاش براي گسترش نفوذ خود در منطقه است. از اين جهت در حالي از نقض حقوق فعالان سياسي و سياستمداران در بحرين ابراز نگراني مي كند كه خود از رژيم هاي مستبد و سركوبگر آل خليفه و آل سعود كه دستاني آلوده به خون ملت بحرين دارند ، حمايت و پشتيباني مي كند.

الريس افزود: آمريكا اگر مي خواست كاري به نفع نيروهاي آزاديخواه بحرين انجام دهد ، توان آن را داشت اما هيچ كاري در اين زمينه انجام نمي دهد.

وي درباره تعدي به نبيل رجب نيز گفت: رژيم آل خليفه همه گروه ها و جناح هاي جامعه را سركوب مي كند ، هر كس كه ضد سركوبگري هاي اين رژيم صدايي بلند كند و حقوق مسلم خود از جمله دموكراسي و تغيير رژيم و بهبود شرايط جامعه را درخواست كند، به شدت سركوب مي شود.

الريس درباره درخواست آمريكا براي برگزاري تحقيقات رژيم حاكم بحرين درباره تعدي بر نبيل رجب خاطرنشان كرد: به نظر من اين يك بازي است كه آمريكا با همكاري و هماهنگي رژيم آل خليفه آن را در دستور كار قرار داده اند.

هماهنگ كننده ائتلاف مخالفان بحريني براي تغيير تاكيد كرد: رژيم سركوبگر آل خليفه از گذشته درس نگرفته است و همچنان به دستگاه هاي سركوبگر و مزدوران خود اعتماد و باور دارد و ارتش اشغالگر سعودي نيز زمام امور را در بحرين در دست دارد و تمام تصميم گيري سياسي، امنيتي و حتي اقتصادي كشور را تحت كنترل خود در آورده است.

وي اظهار داشت: رژيم آل خليفه نخواهد توانست با ياري جستن از تخصص هاي امنيتي آمريكايي و انگليسي اوضاع حاكم بر بحرين را تغيير دهد.

هماهنگ كننده ائتلاف مخالفان بحريني براي تغيير با بيان اين كه رژيم آل خليفه همچنان فراخوان ها و همه تلاش هاي عربي و منطقه اي براي متوقف كردن كشتار در بحرين را رد مي كند ، خاطر نشان كرد: ديگر امكان گفت و گو و مذاكره با رژيم سركوبگر آل خليفه وجود ندارد زيرا اين رژيم اسير هواي نفس خود و تصميم هاي ديكته شده از سوي آمريكا و عربستان سعودي است.

الريس تاكيد كرد: ملت بحرين تا زماني كه همه مطالبات بحق خود به ويژه سرنگوني رژيم حاكم سركوبگر و اخراج نيروهاي اشغالگر سعودي از همه اراضي بحريني را محقق نكند، از پاي نخواهد نشست.

نيروهاي امنيتي رژيم آل‌خليفه روز جمعه (16دي) نبيل رجب رييس مركز حقوق بشر بحرين را پس از ضرب و شتم شديد بازداشت كردند و وي به دليل شدت جراحات به بيمارستان منتقل شد.

رييس مركز حقوق بشر بحرين ديروز (يكشنبه) در نخستين مصاحبه اش پس از مضروب شدن به دست نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه و ترخيص از بيمارستان منامه تأكيد كرد، آمريكا مواضع وي را برخلاف منافع خود مي داند.
 
13:40

پربیننده ترین خبرها