گام جديد براي سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح

امضاي توافقنامه حوثي ها با 3حزب يمني

امضاي توافقنامه حوثي ها با 3حزب يمني
دوشنبه 19 دی 1390 - 05:37

گروه حوثي هاي يمن براي سرنگون كردن رژيم علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن، با سه حزب ديگر توافقنامه امضا كرد.

"ضيف الله الشامي" عضو دفتر سياسي گروه حوثي ها يكشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گروه حوثي ها در چارچوب توافقنامه هاي متعددي با احزاب و تشكل هاي مختلف ، توافقنامه اي براي سرنگون كردن رژيم علي عبدالله صالح با سه حزب يمني امضا كرد.

الشامي افزود : احزابي كه حوثي ها براي سرنگون كردن رژيم صالح با آن ها توافقنامه امضا كرد از احزاب شكل دهنده تشكلي هستند كه توافقنامه طرح شوراي همكاري خليج فارس را امضا كرده بود اما اينك متوجه شدند كه در چارچوب توافقنامه امضا شده ، كاملا به حاشيه رانده شده و در انزوا قرار گرفته اند.

عضو دفتر سياسي گروه حوثي ها، از تلاش احزاب ديدار مشترك براي يافتن راه برون رفت از دامي خبر داد كه عبدالله صالح با واداشتن آن ها به امضاي توافقنامه شوراي همكاري خليج فارس در آن گرفتار كرد. اين در حالي است كه اين توافقنامه تحت عنوان توافقنامه رياض اينك از سوي همه مردم يمن مردود و غيرقابل قبول اعلام شده است.

الشامي تاكيد كرد: تاريخ مصرف طرح شوراي همكاري خليج فارس تمام شده است و اينك رژيم سعي دارد از طريق ايجاد بحران ميان صالح و عبدربه منصور هادي معاون رييس جمهور از تعهدات آن شانه خالي كند.

عضو دفتر سياسي گروه حوثي ها تاكيد كرد: حوثي ها يكي از گروه هاي مردمي يمن است و ما به دنبال كسب جايگاه راهبري انقلاب ملت نيستيم ما فقط بخشي از اين ملت هستيم و قصد نداريم هيچ كس را به حاشيه برانيم حتي احزابي كه ما را به حاشيه راندند و سعي كردند از فهرست انقلابيون حذف كنند.

وي تاكيد كرد كه در هر صورت ما نبايد اشتباهات ديگران را تكرار كنيم.

الشامي به اعلام موجوديت حزب امت در چند روز گذشته اشاره كرد و گفت : اين حزب هيچ ارتباطي به حوثي ها ندارد و گروه حوثي ها بخواهند حزبي تشكيل دهند كه نماينده آن ها در يمن باشد در زمان و مكان و شرايط مناسب آن را اعلام خواهند كرد.

15:55

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها