تحليلگر لبناني تشريح كرد:

فاكتورهاي قدرت ايران در برابر آمريكا

 فاكتورهاي قدرت ايران در برابر آمريكا
سه شنبه 20 دی 1390 - 07:37

محقق و تحليلگر سياسي و عضو شوراي ملي اطلاع رساني لبنان با اشاره به قدرت روز افزون ايران در منطقه و جهان و عجز آمريكا در مقابله با تهران گفت: آمريكا از زمان اشغال عراق و افغانستان شكست استراتژيكي را به علت فعاليت هاي استعماري خود در منطقه متحمل شده است.

غالب قنديل سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمريكا در سال هاي گذشته تلاش كرد مانع پيشرفت و توسعه قدرتي به نام ايران شود.
 

رزمايش دريايي نمايش نماد قدرت ايران

قنديل گفت: رزمايش هاي دريايي اخير ايران قدرت اين كشور را نمايان كرد و اين واقعيت را نشان داد كه ايران نقشي اساسي در معادلات جهان و منطقه دارد و اين واقعيتي است كه آمريكا در برابر آن عاجز مانده است.
 
تحليلگر سياسي لبناني افزود: غرب هر روز بيش از پيش ايران را تهديد مي كند ولي به خوبي مي داند كه تهديدهايش از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران مانع بازسازي اين كشور با امكانات داخلي، توسعه اقتصاد، افزايش توان علمي و دستيابي آن به انقلاب و تحول فني و تكنولوژيك نشده است كه رزمايش هاي اخير يكي از عرصه هاي ظهور اين توانمندي ها بود.
 
هواپيماي جاسوسي بسيار پيشرفته آمريكا دراختيار ايران

قنديل گفت: ايران پيش از اين رزمايش ها نيز يك فروند هواپيماي جاسوسي بسيار پيشرفته آمريكا (آركيو 170) را به زمين نشاند كه اين امر نشان مي دهد توان فني و تكنولوژيك ايران قادر به مقابله با سيستم كنترل از راه دور پنتاگون است پنتاگوني كه چنين هواپيماهاي جاسوسي را از طريق ماهواره كنترل و هدايت مي كند.
 
تسليحات پيشرفته و موشكهاي دوربرد با سوخت جامد

تحليلگر لبناني افزود: ايران تسليحات پيشرفته مختلف و موشك هاي دور برد سوخت جامد خود را با موفقيت آزمايش كرد و مهمتر از همه اين است كه امكانات فني و تكنولوژيك آمريكا نتوانست سيستم كنترل و هدايت نيروهاي ايراني را مختل كند كه اين امر حاكي از برتري فني و تكنولوژيك ايران در جنگ الكترونيك است.

 آمريكا مجبور به دروغگويي در زمينه توازن قدرت در منطقه

قنديل گفت: آمريكا براي حفظ رژيم هاي وابسته به خود و بالا بردن روحيه مزدورانش از جمله اسرائيل و رژيم هاي حاكم منطقه تلاش مي كند. اين رژيم ها همواره دستورات آمريكا را اجرا مي كنند و آينده آنها بستگي به حضور استعماري واشنگتن در منطقه دارد.
 
وي اظهار داشت: ايران قدرتي استقلال طلب، آزاديخواه و حامي همه استقلال طلبان و آزاديخواهان منطقه است به همين دليل آمريكا در تلاش براي بالا بردن روحيه مزدوران خود است و به دروغ مدعي وجود توازن قدرت در منطقه است تا منافع خود را تأمين كند.
 
تشكيل ائتلاف جهاني با محور ايران

محقق سياسي لبناني گفت: آمريكا به خوبي مي داند كه طرح تحريم ايران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد تصويب نخواهد شد زيرا با پايان سلطه گري يكطرفانه آمريكا واقعيت جديدي پديد آمده است اين واقعيت جديد همان تشكيل ائتلافي جهاني با محور ايران است. اين ائتلاف جهاني جديد به مبارزه با سلطه گري آمريكا مي پردازد.

وي افزود: ايران با شركاي خود در جهان از جمله چين ، روسيه ، هند ، آمريكاي لاتين و آفريقاي جنوبي شبكه منافع مشتركي را تشكيل داده است. اين واقعيت جديد هنگامي كه روسيه و چين طرح ضد سوري را در شوراي امنيت وتو كردند ، نمود و ظهور پيدا كرد و چنين امري خصوصا براي مقابله با فشارهاي غرب عليه ايران شايد در آينده نيز تكرار شود.
  
19:39.9

پربیننده ترین خبرها