تحليلگر لبناني تشريح كرد:

هدف آمريكا ازاقدام موزيانه ايران هراسي

 هدف آمريكا ازاقدام موزيانه ايران هراسي
سه شنبه 20 دی 1390 - 12:18

بيروت (العالم) ـ نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني با اشاره به اقدام موزيانه آمريكا در زمينه ايران هراسي در منطقه، هدف واشنگتن از اينگونه تحركات را سلطه بر كشورهاي عربي و تسلط بر 50 درصد از منابع نفتي جهان و 70 درصد منابع گازي موجود در منطقه عنوان كرد.

 وفيق ابراهيم سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، ايران را داراي قدرت پشت سرگذاشتن تبعات تحريم هاي غرب توصيف كرد و با تقدير از بيانات رهبر معظم انقلاب گفت: آيت الله خامنه اي در سخنراني روز ديروز (دوشنبه 19دي) خود تهديدهاي غرب را بي ارزش خواند.

نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني تصريح كرد: سخنراني آيت الله خامنه اي بيانگر اعتماد به نفس بالاي ايران است كه در رزمايش هاي زميني و دريايي تهران متبلور است رزمايش هايي كه پيشرفت علمي ، صنعتي و نظامي چشمگير ايران را ثابت كرد.

ابراهيم افزود: نظام اسلامي ايران در تحولات آسياي مركزي تا افغانستان ، پاكستان و كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس نقشي اساسي ايفا مي كند و ائتلاف هاي بسيار گسترده اين قدرت نظامي ، اقتصادي و سياسي فروپاشي نظام جهاني قديمي مبتني بر قدرت واحد و تشكيل نظام جهاني جديد را نويد مي دهد نظام جهاني جديدي كه ايران نقشي اساسي در آن خواهد داشت.

وي در باره اصرار غرب بر اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران گفت: غرب براي تأمين منافع خود ايران را قدرتي شرور جلوه مي دهد و براي نيل به هدفي واحد آماده محاصره كردن هزار ساله ايران است و اين هدف واحد همان حفظ 50 درصد از منابع نفتي جهان موجود در منطقه و 70 درصد از منابع گازي از طريق ترساندن كشورهاي عربي خليج فارس از ايران است.

نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني تصريح كرد:به همين دليل غرب مي خواهد كه كشورهاي عربي در وضعيت قرون وسطايي خود بمانند و چيزي را توليد نكنند و حق تعيين سرنوشت خود را نداشته باشند و خانواده هاي سلطنت طلب در اين كشورها حكمراني كنند و هيچ دستگاه قضايي ، انتخابات و پيشرفتي در اين كشورها وجود نداشته باشد.

وي افزود: غرب براي نيل به اين هدف خود كشورهاي عربي را از جمهوري اسلامي ايران مي ترساند در حالي كه ايران حتي قبل از اسلام نيز به كشوري عربي هيچگونه حمله اي نكرده است.
 
ابراهيم گفت: سفر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران به آمريكاي جنوبي نشان مي دهد كه ايران داراي ائتلاف هايي در جهان است و اين ائتلاف ها آمريكا را مجبور به عقب نشيني از عراق كرد و مجبور به عقب نشيني از افغانستان نيز خواهد كرد.
 
وي خاطرنشان كرد: توازن جديد قدرت به علت پايداري تحسين برانگيز چند دهه ايران در حال ظهور و نمود است.
22:50.9

پربیننده ترین خبرها