تأکید بشار اسد بر پیروزی سوریه

تأکید بشار اسد بر پیروزی سوریه
چهارشنبه 21 دی 1390 - 08:35

نويسنده و تحليلگر سياسي با اشاره به سخنان ديروز رييس جمهوري سوريه اظهار داشت، بشار اسد از پيروزي نظام سخن نگفت بلکه بر پيروزي سوريه تأکيد کرد.

" عصام خليل " روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم در دمشق، اظهار داشت : اشاره رييس جمهوری سوريه به پیروزی سوریه بسيار مهم است، زيرا هدف توطئه كل سوريه بود.

وي افزود: بشار اسد درباره تروريسم داخلي سخن نگفت، زيرا آنچه در سوریه جریان دارد، تروريسمي بيگانه است كه شاخه هايي در داخل سوريه دارد و بايد با چنين پديده اي قاطعانه برخورد كرد، زيرا نمي توان پذيرفت كه مردم، گروگان هایی در دست اين تندروها باشند، تروریست هایی كه متاسفانه برخي از اعراب از از آنها حمايت مالي و تسليحاتي مي كنند.

این تحليلگر سياسي سوري خاطر نشان كرد: بشار اسد شرح مفصلي از دستاوردهاي ميداني ارائه كرد و اينك از اصلاحاتي كه مردم از ابتدا خواسته بودند، جز قانون اساسي و انتخابات همه مطالبات برآورده شده است؛ انتخابات مجلس نيز به اين دليل به تعويق افتاد كه برخي نيروهاي سياسي در حال شكل گيري و شکل دهي به فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود هستند .

عصام خلیل با انتقاد از كساني كه ادعا مي كنند نظام سوريه ارتش را از خيابان ها خارج نكرده است، گفت : مي خواهم اين سوال را مطرح كنم كه چه كسي مسئول مرگ كساني است كه در خيابان ها كشته مي شوند؟ آيا خارج كردن ارتش از خيابان ها به آرامش منجر خواهد شد، يا خيابان ها را به كشتارگاه تبديل خواهد كرد؟ مردم همواره درخواست كمك به نهادهاي مسئول مي دهند تا دولت ارتش را به شهرها بفرستد و علت آن ساده است، مردم در سوریه در معرض كشتار، آدم ربايي و جنايت هستند.

" عصام خليل " ساير احزاب مخالف را به پيوستن به اصلاحات نظام حاكم، و كمك در جهت خدمت به ملت فراخواند و درباره آغاز گفت و گوي مخالفان با نظام حاكم نيز گفت : هيچ پيش شرطي براي گفت و گو جز خود گفت و گو وجود ندارد و تنها هدف از گفت و گو دستيابي به نتايجي است كه در خدمت سوريه باشد.

 

21:41

 

26



پربیننده ترین خبرها