طرح بشار اسد برای سوریه جدید

طرح بشار اسد برای سوریه جدید
چهارشنبه 21 دی 1390 - 10:34

كارشناسان سوري، سخنراني روز گذشته بشار اسد را راهبردي فراگير براي برون رفت از بحران كنوني كشور و پي ريزي سوريه جديد دانستند.

به گزار روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بشار اسد در سخنان دیروز علاوه بر معرفي عوامل پشت صحنه توطئه ضد سوریه، مكانيسم هاي انجام اصلاحات جاري در اين كشور را اعلام كرد.

وي همچنين تاكيد كرد كه سوريه بر اصول خود بويژه حمايت از مقاومت پا برجا خواهد بود.

"توفيق داوود"، تحليلگر سياسي سوري، در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: بشار اسد از ابتداي بحران تاكنون روش مستمر و با ثبات را در پيش گرفته است كه این امر ثابت مي كند رهبري سوريه از همه گروه هاي موثر و فعال و بطور مشخص گروه هاي ملي با آغوش باز استقبال مي كند.

قوانین مرتبط با احزاب، انتخابات، اطلاع رساني و رسانه، مبارزه با فساد و اصلاح قانون اساسي؛ بخش هاي قابل توجهي از سخنراني بشار اسد را به خود اختصاص دادند، برخي تحليلگران سخنان بشار اسد را درباره اين موضوعات شفاف و نشانگر حسن نيت وي دانستند.

"سليم حربا"، تحليلگر امور راهبردي سوريه، نيز درباره اين سخنراني به العالم گفت: ریيس جمهوری راهبرد برون رفت از بحران موجود و نيز راهبرد پي ريزي سوريه جديد را ارائه كرد.

بشار اسد در سخنان خود همچنین از ايجاد دگرگوني هاي سياسي گسترده در سوریه خبر داد و در عين حال گفت که هدف توطئه‌هاي خارجي نه اصلاحات بلكه تسليم سوريه است.

ریيس جمهور سوريه با وجود انتقادات شديد از عملكرد اتحاديه عرب در تعامل با بحران این کشور تاكيد كرد كه كشورش هيچ تلاشي را از سوي كشورهاي عربي براي حل بحران موجود مشروط به حفظ حاكميت سوريه  رد نخواهد كرد.

 

10-22:32  

پربیننده ترین خبرها