یک مقام کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد

نقض روزافزون حقوق بشر در بحرین

نقض روزافزون حقوق بشر در بحرین
پنج‌شنبه 22 دی 1390 - 07:49

"فرج فنيش " رييس بخش جهان عرب در كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به نقض روز افزون حقوق بشر در بحرين بر ضرورت تحقق عدالت در اين کشور و محاكمه ناقضان حقوق بشر تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع سانی شبکه ابعالم فنيش چندي پيش به همراه تيمي از كميسيارياي عالي حقوق بشر به بحرين سفر كرد و پس از آن درباره گسست شديد در اين كشور ابراز نگراني كرد.
فنيش گفت : در سفر به بحرين شاهد گسست شديد در جامعه ، نگراني سازمان هاي مردم نهاد و فعالان حقوق بشر و بسياري از شهروندان از اوضاع كشور و به طور ويژه خشونت ها و نقض حقوق بشر بوديم.
وی بر ضرورت جلب اعتماد طرف ها در بحرين تاكيد كرد و درباره اجراي سفارش هاي جزئي ارائه شده توسط كميته حقيقت ياب در بحرين به دولت هشدار داد.
فنيش تاكيد كرد : دولت بحرين در حالي به دنبال اجراي توصيه هاي گزارش كميته حقيقت ياب است كه جامعه بحريني به هيچ اقدامي از سوي دولت اعتماد ندارند.
رييس بخش جهان عرب در كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل در ادامه بر ضرورت بازخواست تاكيد كرد و گفت : اوضاع كنوني بحرين با وضع ماه مارس گذشته كه تاريخ آغاز قيام در اين كشور است ، فرق چنداني نكرد و بسياري از مشكلات از قبيل مسائل مرتبط به زندانيان سياسي و اخراج شدگان از ادارات و آزادي عمل سازمان هاي غير دولتي هنوز حل نشده مانده است.
وي با اشاره به اینکه هنوز بسياري از شهروندان بازداشت مي شوند و هر روز تظاهرات متعددي برگزار مي شود ، خاطرنشان کرد : واكنش دولت و شيوه برخورد با تظاهرات مسالمت آميز ؛ افراط در استفاده از خشونت آن هم به صورت مكرر و متعدد كه سبب كشته و زخمي شدن چندين نفر در تظاهرات شد.
وی آمادگی دفتر حقوق بشر سازمان ملل را براي گشايش نمایندگی در بحرين اعلام کرد به شرط آنکه امکان تهیه و ارسال گزارش هاي میدانی درباره حقوق بشر اين كشور فراهم شود.
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها