كارشناس انگليسي درگفتگو با العالم انتقاد کرد:

سكوت معنادارغرب درقبال ترور دانشمندان ايراني

سكوت معنادارغرب درقبال ترور دانشمندان ايراني
پنج‌شنبه 22 دی 1390 - 08:00

لندن(العالم)- كارشناس انگليسي و عضو سازمان ائتلاف "جنگ را متوقف كنيد" ترور دانشمندان ايراني را جنايتي آشكار عنوان كرد و به غرب در باره عواقب اقدامات تروريستي عليه ايران و احتمال واكنش تهران هشدار داد.

اسراييل وغرب عامل ترور دانشمندان ايراني

"كريس نينهام" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، رژيم صهيونيستي و هم پيمانان غربي اين رژيم را عامل توطئه چيني براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران دانست و ترور دانشمندان ايراني را در همين چارچوب ارزيابي كرد.

وي اظهار داشت: سال گذشته شاهد دو عمليات تروريستي و يك مورد تلاش براي نفوذ به رايانه هاي ويژه تاسيسات هسته اي ايران بوديم و امسال نيز هجمه ديگري براي ايجاد رعب و وحشت از تحريم ها و به انزوا راندن تهران در دستور كار غرب قرار گرفته است.

نينهام گفت: در واقع اسراييل سعي دارد با اين گونه اقدامات جلوي پيشرفت برنامه هسته اي ايران را بگيرد.

احتمال واكنش ايران به جنگ تروريستي

وي افزود: واقعه ترور دانشمندان ايراني ، جنايتي آشكار است و ممكن است ايران به اين جنگ تروريستي واكنش نشان دهد. در واقع آمريكا و رژيم صهيونيستي به دنبال آن هستند كه اوضاع را به سمت تنش سوق دهند. بنابراين بايد در اين خصوص به كشورهاي غربي هشدار داد كه چنين روندي اشتباهي بزرگ است.

عضو سازمان ائتلاف جنگ را متوقف كنيد، سپس با انتقاد از سكوت كشورهاي غربي در قبال اقدامات تروريستي كه ضد دانشمندان ايراني صورت مي گيرد و همنوايي همه اين كشورها در اين سكوت خاطر نشان كرد: اطلاعات درز شده حاكي از وجود نقشه و توطئه اي براي حمله ضد ايران است.

احتمال بروز فاجعه بزرگ در منطقه

وي در عين حال احتمال حمله نظامي به ايران را بعيد دانست و اظهار داشت: همه مي دانند كه چنين اقدامي به فاجعه اي بزرگ براي منطقه تبديل خواهد شد و اگر آمريكا كشورهايي را كه تهديد به جنگ با ايران مي كنن، متوقف نكند ، در چالشي بزرگ گرفتار خواهد شد.

ستادهاي مردمي در اروپا وآمريكا براي توقف جنون اسراييل

كريس نينهام سپس تنظيم ستادهاي مردمي در اروپا و آمريكا براي متوقف كردن جنون رژيم اسراييل و همپيمانان غربي اين رژيم در جنگ ضد ايران را خواستار شد تا از بروز فاجعه جلوگيري شود زيرا افكار عمومي به هيچ وجه موافق هيچگونه حمله به ايران نيست.

در اثر انفجار یك بمب مغناطیسی در خیابان شهید داوود گل نبی در تهران كه صبح دیروز (چهارشنبه21دی) به وقوع پیوست، مصطفی احمدی روشن استاد دانشگاه و معاون بازرگانی سایت نطنز به شهادت رسید.

این استاد دانشگاه، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف بوده است .

 شیوه شهادت این استاد دانشگاه همچون سایر ترورهای صورت گرفته توسط عوامل صهیونیستی از طریق چسباندن بمب مغناطیسی به وسیله نقلیه بوده است.

 این بمب مغناطیسی در مقابل درب پژوی نقره ای رنگ در سمت راست آن چسبانده شده بود.

 

19:42
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها