در گفت وگو با العالم، نماینده ایران در آژانس خواستار شد

حمایت جهانی از دانشمندان در برابر ترور

حمایت جهانی از دانشمندان در برابر ترور
جمعه 23 دی 1390 - 07:57

نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، تصويب قوانيني بين المللي براي حمايت از دانشمندان جهان در برابر قتل و ترور را خواستار شد.

" علي اصغر سلطانيه " روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم ، آژانس بين المللي انرژي اتمي را مسئول حفظ اطلاعات محرمانه اي دانست كه در جريان بازرسي ها از كشورها بویژه از دانشمندان هسته اي آنها به دست مي آورد.

وي خاطرنشان كرد: مقامات آژانس از تكرار عمليات ترور دانشمندان ايراني متاسفند و همه جامعه بشري اين گونه ترورها را محكوم مي كند بنابراين دانشمندان باید در برابر ترور مصونيت پيدا كرده و حفاظت شوند و از آژانس مي خواهيم در این زمینه تدابيري واقعي و عملي اتخاذ كند.

نماینده ایران در آژانس اظهار داشت:ما همچنين از كشورهاي عضو سازمان عدم تعهد درخواست كرده ايم ضد اين عمليات تروريستي واكنش نشان دهند و تدابير لازم را اتخاذ كنند.

براساس این گزارش، كشورهای عضو جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه ای شدید الحن ترور دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن را محكوم كردند.

در این بیانیه آمده است، جنبش عدم تعهد ضمن تاكید مجدد بر اینكه تروریسم در همه اشكال و مظاهر آن می تواند یك تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی باشد ، حمله تروریستی مورخ بیست و یكم دیماه 1390 در تهران را كه منجربه كشته شدن مصطفی احمدی روشن یك دانشمند برجسته ایرانی و مجروح شدن چند نفر دیگر شد ، با شدیدترین لحن ممكن محكوم می كنیم.

 

** درخواست سلطانیه از رسانه ها

سلطانیه در ادامه گفت وگو با شبکه العالم، بر ضرورت يافتن راه هايي براي جلوگيري از تكرار چنين اقدامات تروريستي در آينده تاكيد كرد.

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي به درخواست ايران براي محرمانه ماندن اطلاعات كشورها نزد آژانس و فاش نشدن اسامي اشخاص يا هرگونه اطلاعاتي که از بازرسي ها بدست می آید،اشاره كرد و از رسانه ها خواست اين موضوع را تحت پوشش قرار داده و به آن بپردازند.

وی تصریح کرد که اين موضوع را با كشورهاي عضو آژانس و رياست آن در ميان خواهد گذاشت.

سلطانیه تاکید کرد: آژانس باید در قبال پايبندي ايران به تعهدات خود، به وظایف و تعهداتش در مقابل ایران پایبند باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها