نایب رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس تاکید کرد

نقش ایران و ترکیه درتقویت امنیت خاورمیانه

نقش ایران و ترکیه درتقویت امنیت خاورمیانه
جمعه 23 دی 1390 - 09:38

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اهميت سفر"علي لاريجاني" رييس مجلس به تركيه و مذاكرات وي با مقامات ارشد اين کشور در زمينه هاي مختلف،خاطرنشان كرد كه همگرايي دو كشور در مقابله با چالش ها و فشارهاي غربي بر كشورهاي منطقه و تقويت امنيت و ثبات خاورميانه نقشي به سزا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین" حسين ابراهيمي" روز جمعه درگفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : لاريجاني در سفر خود به تركيه به موضوعات مختلف منطقه اي و بين المللي پرداخت كه از ميان آنها مي توان به مذاكرات ايران با گروه 5+1 ، سپر موشكي و روابط تهران و آنکارا اشاره كرد.

وي افزود: ارتباطات ميان دو كشور دوست و برادر ایران و ترکیه در چارچوب سياست ايران مبتني بر حسن همجواري استوار است.

معاون كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ، پيوندهاي تاريخي ، فرهنگي و ديني مشترك ايران و تركيه را عامل گسترش روابط دو کشور در همه زمينه ها دانست و اظهار داشت: نقش ايران و تركيه در منطقه و جهان از جمله در موضوع سوريه  فعال و تاثير گذار است.

وی با اشاره به ميانجيگري تركيه ميان ايران و غرب در خصوص مذاكرات هسته اي ،خاطر نشان كرد : ارتباط ايران و تركيه مي تواند اقدامات منفي رژیم صهیونیستی در منطقه را متوقف و اوضاع را در سوريه آرام كند.

ابراهیمی با تاكيد بر اينكه همكاري ايران و تركيه مي تواند همه مشكلات منطقه را برطرف كرده و امنيت و ثبات را برقرار كند ، تاكيد كرد : همكاري و همگرايي ايران و تركيه مي تواند به كاهش فشارهاي آمريكايي و اروپايي بر ايران و منطقه منجر شود.

پربیننده ترین خبرها