اعتراض مردم تونس به سفر امیر قطر

اعتراض مردم تونس به سفر امیر قطر
شنبه 24 دی 1390 - 16:42

مردم تونس با برگزاري تظاهراتي، مخالفت خود را با سفر حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر براي حضور در اولين سالگرد انقلاب تونس تأکيد كردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم از تونس، مردم شهر "صفاقس" با برگزاري راه پيمايي هايي، دخالت قطر و فرانسه در امور داخلي تونس را محكوم كردند و امير قطر را دست نشانده آمريكا و اسراييل دانستند.

مردم تونس از امير قطر استقبال نکردند، زيرا آنان امير قطر را داراي روابط مشكوك با آمريكا و اسراييل مي دانند و به همين سبب حضور وي در سالگرد انقلاب را مايه نگراني مي دانند.

يكي از شهروندان تونسي به خبرنگار العالم، گفت : هر چند تونس با قطر رابطه دارد؛ اما اين روابط تازه و سست است؛ زيرا قطر كشوري است كه با اسراييل روابط مشكوك دارد.

يكي ديگر از شهروندان تونسي، تأکید کرد: ملت تونس روابط با قطر را نمي خواهد، زيرا قطر با اسراييلي ها، آمريكايي ها و صهیونیستها روابطي مشكوك دارد.

تونسي ها معتقدند كه امير قطر سعي دارد با عرضه كمك هاي هنگفت مالي به صورت طرح هاي تجاري يا سازندگي؛ رهبران تونسي را فریب دهد، بنابراين مردم تونس نمي توانند از پشت پرده كمك هاي قطري خاطرجمع باشند، و مي دانند كه اين كار تلاشي از سوي قطر براي سوء استفاده از انقلاب تونس و دور زدن اهداف انقلاب هاي عربي است.

یک زن تونسي به خبرنگار العالم گفت: ما از سفر امير قطر به تونس آن هم در اين شرايط و در جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب شگفت زده هستيم، و اين زمان بندي را مشكوك مي دانيم.

یک زن تونسي ديگري به خبرنگار العالم گفت : امير قطر براي بزرگداشت انقلاب تونس به كشورمان نيامده است، و به دنبال راهبرد خاص ديگري است؛ زيرا انقلاب ملت تونس ربطي به امير قطر ندارد.

مردم تونس پيش از سفر امير قطر به اين كشور نيز مخالفت خود را با اين سفر اعلام و از اهداف پشت پرده اين سفر ابراز نگراني كرده بودند.

حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر دیروز وارد تونس شد.

دیروز هم شمار زیادی از مردم مصر که به دخالت های قطر در امورکشورشان اعتراض دارند، خواستار تعطیلی سفارت این کشور در قاهره و لغو عضویت قطر در اتحادیه عرب شدند.

 

8:45

 

14



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها