سردبير روزنامه مصری الانوار:

نقش قطر درتجزیه کشورهای منطقه

نقش قطر درتجزیه کشورهای منطقه
شنبه 24 دی 1390 - 17:53

سردبير روزنامه الانوار مصر درباره نقش قطر در اجراي طرح هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي براي تجزيه کشورهاي منطقه هشدار داد.

"عادل جوجري" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: قطر در چارچوب طرح هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي ايجاد هرج و مرج، و ترسيم نقشه جديدي براي منطقه گام برمي دارد.

وی با اشاره به طرح آمريكا و رژيم صهيونيستي برای تجزيه كشورهاي عربي به مناطق بسيار كوچك، افزود: اين طرح در سودان آغاز شده است و در مرحله اول، سودان به دو كشور تقسيم شد؛علاوه بر اين طرح هاي ديگري وجود دارد كه قطر در آنها دست دارد.

جوجری همچنين به اختلاف سياسي موريتاني و قطر اشاره كرد و با تقدير از موضع قاطع مقامات نواكشوت در زمينه دخالت هاي قطر در امور داخلي كشورشان، گفت: بعيد به نظر نمي رسد كه قطر توانسته باشد اوامر بيگانگان را به موريتاني منتقل کرده باشد.

بر مبنای گزارش های منابع خبری، سفر هفته پیش امیر قطر به موریتانی به دلیل مخالفت مقامات موریتانیایی با توصیه های امیر قطر که جنبه دخالت آمیزی در سیاست داخلی و خارجی این کشور داشت، نیمه تمام ماند و امیر قطر با ناراحتی نواکشوط را ترک کرد.

 

سردبير روزنامه الانوار اختلافات سياسي ميان قطر و موريتاني را صحيح دانست و افزود: از سوي ديگر نخست وزير عراق دو روز پيش قطر را به تلاش براي فتنه انگيزي ميان گروههاي سياسي عراقي و تلاش براي سنگ اندازي بر سر راه برگزاري نشست ملي فراگير گروه های سياسي اين كشور كه قرار است در پايان ماه جاري ميلادي برگزار شود، متهم كرد.

عادل جوجري در بخش ديگري از اظهاراتش، قطر را به كمك به افراد مسلح در سوریه و ارائه كمك هاي مالي به صورت آشكار متهم كرد، و درباره نقش قطر در مصر، افزود: از زمان پيروزي انقلاب 25 ژانويه تاكنون قطر با ارائه كمك به گروههاي منفور از ديدگاه مردم، در امور داخلي مصر دخالت مي كند.

وي گفت: مقامات ليبي پس از پيروزي انقلاب اين كشور نقش قطر در انقلاب كشورشان را تخريب آمیز دانسته و اعلام كردند حمايت قطر از گروههاي خاص و بي توجهي به ساير گروه هاي ليبيایی باعث اختلافاتی در اين كشور شده است.

سردبیر روزنامه مصری الانوار،افزود: قطر با دخالت در امور كشورها، در پي تحقق انقلاب ها يا قيام هاي مردمي و تغييرات ريشه اي نيست؛ زيرا اصولا در اين كشور دمكراسي وجود ندارد تا در ايجاد نظام هاي دمكراتيك در ساير كشورها به آنها كمك كند و امير كنوني قطر با کودتا عليه پدرش به قدرت رسید.

جوجری ادامه داد: از سوي ديگر در قطر هيچ نهاد دمكراتيك و مدني وجود ندارد؛ اين كشور فاقد پارلمان و قانون اساسي است و هيچ گونه دمکراسی در قطر به چشم نمي خورد.

 

14-17:40



پربیننده ترین خبرها