نايب ریيس سابق پارلمان لبنان:

توطئه آمریکا برای تجزیه جهان اسلام

توطئه آمریکا برای تجزیه جهان اسلام
يکشنبه 25 دی 1390 - 13:31

العالم، بيروت – نايب رييس سابق پارلمان لبنان تاکيد کرد، سياست هاي آمريکا در منطقه که توسط لابي هاي صهيونيست تعيين مي شود، بر اساس تجزيه جهان عربي و اسلامي طراحي شده است.

"ايلي فرزلي" روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: سخنان سيد حسن نصر الله طبق اصول ثابتي بیان شد؛  از زماني كه مقاومت اين اصول را در پيش گرفته در زمينه آزاد سازي اراضي لبنان و فلسطين از چنگ اشغالگران موفق بوده است؛ در حالی که همه تلاش هاي سياسي و ديپلماتيك براي تحقق اين امر با شكست مواجه شده است.

وی افزود: جامعه جهاني كه نگران سلاح مقاومت است از سوي آمريكا مديريت مي شود و منافع آمريكا هم براساس قواعد تعيين شده توسط لابي هاي صهيونيست مشخص مي شود؛ امروزه سياست آمريكا براساس تجزيه جهان عرب و جهان اسلام استوار است.

فرزلي اظهار داشت: اتحاديه عرب امروزه به نماينده آمريكا در منطقه تبديل شده است و برخي از مقامات آن در زمينه فتنه انگيزي و گسترش هرج و مرج در سوريه تلاش مي كنند.

نايب ریيس سابق پارلمان لبنان، با انتقاد از تلاش هاي تركيه براي وارد كردن لبنان به بحران سوريه، درباره تلاشها برای تبديل لبنان به سكويي براي پرتاب موشك هاي سياسي، اقتصادي و رسانه اي به سوي دمشق هشدار داد و گفت: اين اقدامات هرگز باعث ايجاد ثبات در سوريه نخواهد شد.

وی با اشاره به معتدل شدن مواضع تركيه درباره بحران سوريه، گفت: محورعراق، لبنان و سوريه به مانعي در مقابل طرح هاي تركيه براي تشكيل مجدد امپراتوري عثماني تبديل شده است؛ و اين طرح با مقاومت مردم سوريه و اتحاد آنها پيرامون حاكميت كشور و مواضع روسيه، ايران و چين در حمايت از سوريه به شكست انجاميده است.

فرزلي افزود: تركيه در تلاش هايش براي از هم گسستن محور مقاومت از طريق ضربه زدن به سوريه و فراهم كردن مقدمات محاصره ايران دچار مشكل شده است، و اين امر زمينه بازنگري در زمينه سياست هاي تركيه درباره اولويت نزاع در منطقه را فراهم كرده است.

 

14-21:38



پربیننده ترین خبرها