فراخوان عالم بحرینی برای برخورد با نیروهای آل‌خلیفه

فراخوان عالم بحرینی برای برخورد با نیروهای آل‌خلیفه
جمعه 30 دی 1390 - 16:53

رييس شوراي علماي بحرين با تأکيد بر اينکه مردم نبايد به ذلت و خواري تن دهند؛ از مردان اين کشور خواست در صورت مشاهده تعرض نيروهاي آل خليفه به زنان و دختران، اين نيروها را زير بگيرند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، آیت الله "شیخ عیسی قاسم" امروز در خطبه نماز جمعه منطقه الدراز بحرین گفت: "هرکسی را که مشاهده کردید درحال تعرض به یک دختر مؤمن است، او را زیر بگیرید... بله او را زیر بگیرید".

وی با تأکید بر مخالفتش با ابقای زنان در بازداشتگاه ها و زندانها، اظهار داشت: "این زخمی است که به دلیل سیاستهای ظالمانه در وجدان ملت ایجاد می شود، و ممکن نیست که محو شود".

شیخ عیسی قاسم با محکوم کردن اقدامات مزدوران وارد شده به بحرین، و فحش‌ها وناسزاهای رکیک آنها در برخورد با زنان و دختران، خاطرنشان کرد: "در برخورد با دختر 9 ساله، 10 ساله، و دختران جوان 20 و 25 ساله، رکیک ترین کلمات و فجیع ترین عبارتها را به کار می برند".

وی افزود: "چگونه می توان با این اقدامات از مردم انتظار داشت که آرام باشند، و تسلیم شوند؟، اینها اتفاق نمی افتد مگر آنکه دین از بین برود، وجدان بمیرد، و انسانیت نابود شود، امری که هیچگاه در این ملت بزرگوار صورت نخواهد گرفت".

رییس شورای علمای بحرین گفت: "این هزینه ای است که ملت در برابر امر به معروف و نهی از منکر و عدالت طلبی می پردازند".

وی افزود: "راه حل بحران در بحرین سیاسی است، و این راه حل از طریق تدوین قانون اساسی که توسط خود مردم برای اعطای حق تعیین سرنوشت به آنها تدوین شده، تجلی می یابد".

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اصلاح و تغییر وهمی و تبلیغاتی در بحرین، این امر را موجب ادامه یافتن بحران دانست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها