هتك حرمت قبور بقيع در مدينه منوره

توطئه وهابي ها براي اختلاف بين مسلمانان

توطئه وهابي ها براي اختلاف بين مسلمانان
شنبه 1 بهمن 1390 - 12:22

دمشق (العالم)- روحاني سوري با اشاره به اقدامات سخيف روز گذشته (جمعه 30دي) وهابي ها و مزدوران رژيم آل سعود در زمينه هتك حرمت قبور بقيع در مدينه منوره، درباره توطئه هاي هدفمند مذهبي براي ايجاد شكاف و اختلاف در بين ملت هاي منطقه هشدار داد.

شيخ «عبد الرزاق المؤنس» روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اهانت مزدوران آل‌سعود به قبور بقيع و زائران شيعه و هتاكي به آن‌ها، قلب دوست داران اهل بيت (ع) و همه صالحان را جريحه‌دار كرد.

اقدام عناصر پليس سعودي و بي احترامي به قبور بقيع نزديك مسجد نبوي در مدينه همچنين اوضاع اين شهر را ناآرام كرد.

عناصر پليس سعودي ديروز پس از ورود به بقيع، به زائران با الفاظ ركيك توهين كردند.

اين عناصر همچنين قبرهاي بقيع را لگدمال كردند. وهابي ها در سال 1925 مساجد و آثار تاريخي بقيع را تخريب كردند.

شيخ المؤنس روحاني سوري تاكيد كرد كه اهانت به مزار و قبور شريف امري شگفت‌آور و بي‌سابقه در منطقه عربي و اسلامي است و بايد با درايت از شر و فتنه انگيزي مذهبي در بلاد اسلامي پرهيز شود.
 
وي گفت: مزدوران و دست‌نشاندگان غرب در حال اجراي طرح هايي براي ايجاد شكاف و اختلاف در بين امت اسلامي هستند و با اين هدف به مقدسات اسلامي توهين مي كنند و اين مقدمه ايجاد تقسيم‌بندي در منطقه است.

اين روحاني سوري تصريح كرد: ماموريت وهابي ها اهانت به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان است و تلاش مي كنند مانع از زنده نگه داشتن شعائر اسلامي شوند.

وي گفت: احترام به قبور مختص زمان كنوني نيست بلكه پيامبر گرامي (ص) نيز سر مزار والدين شريفشان حاضر مي‌شدند و مسلمانان را به اين كار تشويق مي‌كردند.

22:45

پربیننده ترین خبرها