مخالفت سوریه با تصمیم‌های اتحادیه عرب

مخالفت سوریه با تصمیم‌های اتحادیه عرب
دوشنبه 3 بهمن 1390 - 04:49

دولت سوريه با اعلام مخالفت خود با تصميم هاي اتحاديه عرب در نشست اخير وزراي امورخارجه اين اتحاديه، اين تصميم ها را دخالت در امور سوريه دانست.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تلویزیون رسمی سوریه به نقل از یک "منبع آگاه" در دولت سوریه اعلام کرد، دمشق تصمیم اعلام شده اتحادیه عرب پس از نشست عصر یکشنبه وزرای امورخارجه این اتحادیه را دخالتی آشکار در امور داخلی سوریه می داند.

این منبع آگاه تأکید کرد: دمشق این تصمیم‌ها را خارج از چارچوب طرح اتحادیه عرب و تعهدات این اتحادیه، و نقض حاکمیت سوریه، و همچنین نقض آشکار بند هفتم منشور اتحادیه عرب و اهدافی می داند که این اتحادیه برای آن تأسیس شد.

با این حال، این منبع سوری خاطرنشان کرد، این تصمیم وزرای امورخارجه اتحادیه عرب، مانع از گام برداشتن سوریه در مسیر اصلاحات و تحقق امنیت و ثبات برای ملت خود نمی شود، و مردم سوریه در این بحران بر پایبندی خود به وحدت ملی، و حمایت از رییس جمهوری بشار اسد تأکید کردند.

این منبع مسئول همچنین خاطرنشان کرد: سوریه اظهارات تحریک آمیزی افرادی را که بیانگر ارتباط آنها با توطئه علیه سوریه از طریق درخواست دخالت بیگانگان است، شنید؛ بهتر بود شورای وزیران اتحادیه عرب با درخواست برای توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها، به مسئولیت های خود عمل می کرد.

 

وزرای امورخارجه عرب عصر دیروز طرح جدیدی را برای سوریه در خصوص تشکیل دولت وفاق ملی طی 2 ماه مطرح کردند؛ این وزرا همچنین با درخوست از رییس جمهوری سوریه برای اعطای اختیارات کامل به معاونش در این دولت، تأکید کردند که از شورای امنیت می خواهند از این طرح حمایت کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها