فتواي مقابله با تعرض به زنان

ملت بحرين دربرابر هتك حرمتها مي خروشد

ملت بحرين دربرابر هتك حرمتها مي خروشد
دوشنبه 3 بهمن 1390 - 18:26

بيروت (العالم) ـ عضو مركز رسانه اي مخالفان حكومت بحرين در خارج گفت: فتواي شيخ عيسي قاسم مبني بر مقابله با كساني كه به زنان مؤمن بحريني تعرض مي كنند پس از آن صادر شد كه مزدوران رژيم به طور غير قابل تحملي اقدام به هتك حرمت شهروندان كردند.

ابراهيم مدهون روز دوشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين فتوا به منزله خروج انقلاب از حالت مسالمت آميز نيست اما مسالمت آميز بودن انقلاب به معناي دفاع نكردن از خود نيست. بلكه قوانين بين المللي و داخلي دفاع از خود را جايز دانسته اند.

مدهون گفت: نبايد از مسالمت آميز بودن انقلاب مردم به صورت تسليم و سكوت در برابر هتك حرمت ها تعبير شود.

رژيم دروغگوی بحرين

وي درباره ديدگاه حكومت در باره فتوا و موضع شيخ قاسم و تعبير اين مساله به عنوان ريختن بنزين بر آتش و تحريك مردم به كشتار نيروهاي امنيتي خاطرنشان كرد: حكومت به دروغگويي و تغيير حقايق عادت كرده است. آنها براساس خواست خودشان بر كشور حكومت مي كنند و به قانون اساسي، قوانين داخلي و بين المللي كه حقوق مردم را به رسميت مي شناسند پايبند نيستند.

مدهون با اشاره به قانون اساسي سال 1973 گفت: براساس آن، مردم مصدر قدرت هستند و هتك حرمت ها و بي احترامي به مقدسات ممنوع است. بنابراين حكومت با حمله به مساجد و تعدي به زنان و مراسم ديني عملا قانون اساسي را زير پا گذاشته است.

اكاذيب رژيم بحرين در باره فتواي شيخ عيسي قاسم

وي خاطرنشان كرد: برداشت هاي رژيم از فتواي شيخ عيسي قاسم بي ارزش است و در چارچوب اكاذيب قرار مي گيرد و كذب بودن آن بر همگان مشخص است.

مدهون افزود: امروزه ابتكار عمل در دست مردم بحرين و مخالفان آل خليفه است. زيرا حكومت از همه روش هاي سركوب براي به زانو درآوردن مردم بحرين استفاده كرده است. ولي با وجود در اختيار داشتن همه ابزارهاي قدرت و خشونت و حمايت هاي امريكا و ساير كشورهاي غربي و جهان عرب در اين زمينه با شكست روبرو شده است.

جنايت آل خلیفه فراتر از ديكتاتورهاي جهان

عضو مركز رسانه اي مخالفان حكومت بحرين در خارج، در باره ادعاي رژيم مبني بر خودداري از بكارگيري روش هاي امنيتي افزود: رژيم بحرين در موارد بي شماري قوانين را زير پا گذاشته است. بلكه روش هاي سركوبگرانه آن از اقدامات غير قانوني همه حكومت هاي ديكتاتوري عليه مردم كشورهايشان فراتر رفته است.

وي گفت: در كشورهايي كه در آنها جنبش هاي مردمي به وجود آمده است، حكومت ها، برخلاف رژيم آل خليفه در بحرين، مردم را از گردهمايي منع نكرده اند. آل خليفه علاوه بر اين اقدام به آوردن ارتش عربستان و مزدوران بيگانه به كشور مبادرت كرده و به آنها تابعيت داده است تا در سركوب مردم مشاركت كنند.

مدهون افزود: رژيم آل خليفه حتي از تعدي به زنان، آتش زدن قرآن، اخراج كارمندان از كار، شليك به تظاهركنندگان بي دفاع، حمله به منازل شهروندان با گاز اشك آور و گازهاي سمي دريغ نكرده است.

وي گفت: رژيم بحرين از همه روش هاي سركوب عليه شهروندان بحريني استفاده مي كند. اما مردم در مقابل اقدامات سركوبگرانه آنها مقاومت و بر تحقق خواسته هاي مشروعشان اصرار مي كنند.
Ma.13:38.23

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها