فرار ديكتاتور خواسته ملت نبود

مردم يمن خواهان محاكمه صالح بودند

مردم يمن خواهان محاكمه صالح بودند
دوشنبه 3 بهمن 1390 - 19:24

قاهره (العالم) ـ فعال سياسي يمني و عضو احزاب ديدار مشترك گفت: فرار علي عبدالله از طريق توافقنامه و كسب مصونيت قضايي، خواسته ملت يمن نبود بلكه مردم خواستار محاكمه وي بودند.

صادق اليوسفي روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم درعين حال اظهار داشت: روز فرار صالح از يمن يك روز تاريخي براي اين كشور است كه بايد يمني ها آن را جشن بگيرند.

وي تصريح كرد: هيچ كس نمي توانست تصور كند علي عبدالله صالح كه دهها سال قدرت را در اختيار داشت و براي جانشيني فرزندانش برنامه ريزي مي كرد قدرت را ترك كرده و از كشور فرار كند اما اين امر به تحقق پيوست.

اليوسفي افزود: فرار صالح آرزوي بزرگ مردم يمن از زمان آغاز انقلاب نبود. بلكه مردم آرزو مي كردند كه همه فاسدان و اطرافيان وي به همراه او از قدرت بركنار شوند.

وي گفت: مردم آرزو نمي كردند كه فرار وي از طريق توافقنامه انجام شود. اما سياستمداران مخالف دولت به اين راه حل دست يافتند تا صالح به عنوان رأس حكومت از قدرت كناره گيري كند و پس از آن بقيه اهداف انقلاب تحقق يابد.

اليوسفي درباره امكان بازگشت عبدالله صالح و احتمال تغيير معادلات قدرت در يمن و دور زدن رويدادهاي روند سياسي اين كشور خاطرنشان كرد: صالح همه توان خود را براي ماندن در قدرت و در يمن به كار گرفت. اما موفق به اين كار نشد. بنابراين خروج وي از قدرت، اگرچه به علت ماندن فرزندان و اطرافيانش در قدرت، متناسب با خواسته هاي مردم نيست يك دستاورد مهم به شمار مي آيد.

وي پيش بيني كرد: حزب علي عبدالله صالح پس از خروج وي از قدرت به تدريج دچار انشعاب شده و تأثير خود را در روند سياسي يمن از دست بدهد.
Ma.15:39.23

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها