تظاهرات مصری‌ها ضد حکومت نظامیان

تظاهرات مصری‌ها ضد حکومت نظامیان
چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 04:04

ساعاتي پس از سخنراني رييس شوراي نظامي حاکم بر مصر، هزاران نفر با تجمع در ميدان التحرير در پايتخت اين کشور، خواستار برکناري اين شورا شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تظاهرکنندگان مصری با سردادن شعارهایی خواستار توجه شورای نظامی به مطالبات فعالان انقلابی از جمله تحویل قدرت به رییس پارلمان یا دستگاه عالی قضایی و یا برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری شدند.

تظاهرکنندگان همچنین لغو جزئی وضعیت فوق العاده را آرام بخشی برای انقلاب بعدی مصر و کاستن از خشم مردم دانسته و تأکید کردند که از درخواست اصلی خود مبنی بر تحویل قدرت به پارلمان و محاکمه سریع شخصیت های رژیم سرنگون شده و در رأس آنها حسنی مبارک کوتاه نخواهند آمد.

"طنطاوی" رییس شورای نظامیدی دیروز در اظهاراتی گفت: امروز و پس از آنکه مردم نمایندگان خود را در مجلس انتخاب کردند، تصمیم گرفتم تا به وضعیت فوق العاده در این کشور از فردا بیست و پنجم ژانویه، غیر از شرایط هرج و مرج، پایان دهم.

قانون وضعيت فوق‌العاده از سال 1981 ميلادي در مصر اعمال مي‌شود؛ پس از انقلاب مردم مصر شورای نظامی حاکم بر این کشور این قانون را تمدید کرد.

طنطاوی در این اظهارات همچنین بر پایبندی شورای نظامی مصر به قوانین و معاهدات بین المللی این کشور تأکید کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها