هشداربه اخوان المسلمین مصر

هشداربه اخوان المسلمین مصر
پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 - 08:04

يك کارشناس مسائل امور مصر به گروه اخوان المسلمين اين کشور درباره احتمال برقراري روابط محرمانه با آمريکا و فراهم کردن زمينه ادامه حضور شوراي عالي نظامي به عنوان قدرت اصلي حاكم درمصرهشدارداد.

" اشرف البیومی" روز پنجشنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم با انتقاد شدید ازمواضع ضعیف اخوان المسلمین مصردر قبال معاهده کمپ دیوید گفت: استقلال مصر با رويكردهاي نوليبراليستي برخي اسلامگراها، ماركسيست ها، ناصري ها و ديگران و حمايت مالي خارجي كه ازهمه اين جريان ها مي شود، درخطر است.

وی با بیان اینکه برخی در مصر از جمله شوراي عالی نظامي، اخوان المسلمين و حزب النور درصدد بودند تا اولین سالگرد انقلاب را به یک جشن تبديل كنند؛ افزود: این در حالی است که برخی معتقدند سالگرد انقلاب باید فرصتی برای احیای انقلاب باشد.

این کارشناس امور مصر با طرح این سئوال" كدام یک از اهداف انقلاب مصر محقق و كدام یک محقق نشده است؟"، خاطرنشان کرد: آنچه امروز در مصر رخ می دهد بازسازی رژیم دیکتاتوری مبارک از طریق پیگیری اولویت های اقتصادی و سیاست خارجی آن است.

البیومی اظهارداشت: تبدیل اقتصاد مصر به یک اقتصاد مولد برای رفع بیکاری و ... ، تقویت جایگاه و نقش مصر در قبال مسئله فلسطین همچنان در صحنه اقتصاد و سیاست خارجی مصر غایب است.

وی گفت: انتخابات مجلس مصر بطور شتابزده برگزار شد و فرصت کافی براي تبلور خواسته های واقعي ملت داده نشد.

عضو سابق اخوان المسلمين مصر همچنين مواضع اين گروه را درباره معاهده كمپ ديويد كه گفته اند به توافقنامه هاي بين المللي احترام مي گذارند، بشدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که بازنگری معاهدات و توافقات با رژیم صهیونیستی باید در اولویت مجلس مصر باشد.

البیومی افزود: معاهده کمپ ديويد حاكميت ملي و اقتصاد مصر را نابود و آن زمان كه درهاي اقتصاد بازار به روي اين كشور باز شد، ملت مصر را فقير كرد.

وی با درخواست از جوانان مصر برای جلوگیری از تصویب یک قانون سخت تر بجای قانون فوق العاده لغو شده، خاطرنشان کرد که باید به مردم مصر فرصت نظارت بر حکومت و افزایش فعالیت ها داده شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها