روحانی برجسته لبنانی: اتحادیه عرب مجری توطئه استعمار

روحانی برجسته لبنانی: اتحادیه عرب مجری توطئه استعمار
پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 - 14:06

"علامه شيخ عفيف نابلسي" روحاني برجسته لبناني، اتحاديه عرب را به اجراي اهداف استعماري در حمله به سوريه متهم کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، علامه نابلسی در دیدار با "طالب ابراهیم" کارشناس و تحلیلگر سوری گفت: با گذشت روزها، حجم اقدامات آمریکا، غرب و اسرائیل و اعراب ضد سوریه در حال آشکار شدن است.

وی افزود: با وجود شکستهای سیاسی استعمارگران در منطقه، تلاشها همچنان برای نابود کردن سد سوریه، و برهم زدن برگه های راهبردی در منطقه ادامه دارد؛ تا از این راه قدرتهای استعماری بتوانند سلطه خود را بر ثروتهای عربی و بویژه نفت بازیابند، و همچنین بتوانند با تأمین حمایت طولانی مدت برای اسرائیل، این رژیم بعنوان قدرت بلامنازع در منطقه باقی بماند.

علامه نابلسی تأکید کرد: اتحادیه عرب وارد ائتلاف استعماری جدیدی شده و اکنون درحال اجرای اهداف استعماری است؛ و حملات این اتحادیه ضد سوریه طبق اهداف خارجی، و برخلاف خواست ملتهای عربی است.

علامه نابلسی اظهار داشت: ما این سئوال را مطرح می کنیم که آیا اتحادیه عرب همانگونه که در شعارهای خود می گوید به دنبال امنیت ملی عربی و حاکمیت کشورهای عربی است، و یا اینکه این اتحادیه که همواره در قبال مسائل مهم ملتهای عربی و بویژه مسأله فلسطین خواب بوده، به ابزاری در دست کشورهای بزرگ و برخی دولتهای عربی برای اجرای توطئه هایی ضد منابع عربی تبدیل شده است.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها