تعطیلی تنها نیروگاه برق غزه

تعطیلی تنها نیروگاه برق غزه
پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 - 06:58

العالم، غزه - فعاليت تنها نيروگاه برق نوار غزه در پي متوقف شدن تامين سوخت از سوي صهيونيست ها و همچنين مشکلات موجود در مرزهاي مصر براي انتقال سوخت، متوقف شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، بحران انرژي در نوارغزه، ساکنان آن را به بروز فاجعه ای انساني تهدید می کند،به ويژه اينكه اين بحران در شرايط سخت و دشوار فعلی به وجود آمده است.

"احمد ابو العمرين" مدير مركز اطلاعات اداره انرژي نوار غزه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: از روز سه شنبه فعاليت تنها نيروگاه برق نوارغزه به علت اتمام سوخت در پی تشدید تدابير امنيتي در مرزهاي مصر كه مانع از ورود سوخت در هفته هاي گذشته شده است، متوقف شد.

وي از مقامات مصر درخواست کرد موانع موجود را رفع کرده و ادامه عرضه سوخت را تضمين كنند.

نیروگاه برق غزه، 80 مگاوات از 320 مگاوات برق مورد نیاز غزه را تامین می کند و بقیه نیازهای برق غزه از راه واردات تامین می شود؛ اما در روزهاي سرد اين 80 مگاوات نمی تواند نياز منطقه را پوشش دهد .

"جمال الدردساوي" مدير روابط عمومي و رسانه شركت برق نوارغزه در مصاحبه با العالم اظهار داشت: ما از سه منبع اصلي از یک شركت اسرائيلي حدود 120 مگاوات، نيروگاه برق در غزه 60 تا 80 مگاوات و از مصر حدود 17 مگاوات برق تامین می کنیم.

وي افزود: ما هميشه با حدود 35 تا 40 درصد كمبود برق مواجه هستيم و با قديمي شدن اين نيروگاه و توقف فعاليت آن اين كمبود افزايش يافته و به 70 درصد رسيده و هم اكنون مشكلات زيادي به وجود آورده است.

طرفهاي متعددي مسئول بحران انرژي روزافزون هستند كه مستقيما در وضعيت زندگي مردم در نوارغزه تاثير مي گذارد؛ اما ناظران، رژيم اشغالگر اسرائيلي را مسئول اصلي اين بحران مي دانند و همچنين معتقدند بخشي از اين مسئوليت متوجه دودستگي داخلي است كه رژيم اشغالگر براي تثبيت آن و افزايش درد و رنج فلسطيني ها تلاش مي كند.

"يحيي رباح" نويسنده و تحليل گر سياسي فلسطيني در مصاحبه با العالم، گفت: اسرائيل در اين موضوع نقش دارد و همچنين از تنگ نظري برخي طرفهاي داخلي و تمايل آنها به مانع تراشي در برابر برقراري آشتي فلسطيني سوء استفاده مي كند.

وي بر اراده ملي براي پافشاري بر برقراري آشتي و به شكست كشاندن تلاش دشمن اسرائيلي يا برخي طرفهاي داخلي در اين زمينه، تاكيد كرد.  

16-02/00:50

 

 



پربیننده ترین خبرها