سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه

ملت بحرين مصمم به ایجاد تغيير در نظام حاکم است

ملت بحرين مصمم به ایجاد تغيير در نظام حاکم است
پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 - 17:37

سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه در بحرين تاكيد كرد: با وجود سياست هاي آمريكا و مداخلات نظامي و سياسي عربستان، ملت بحرين مصمم به تغييرات اساسي در اين كشور است.

"عبدالرئوف الشايب" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: انقلابیون بحرين بر لزوم تغييرات اساسي در کشور اصرار دارند ؛ اما موانع فراروي اين تغيير در منطقه نخست آمريكا و دوم مداخلات آشكار عربستان درچارچوب اجراي سياست کاخ سفید است.

وی با اشاره به نقش عربستان و قطر برای توقف تغییرات در منطقه، افزود: مداخلات عربستان نظامي و سياسي است؛ مداخلات نظامي اين كشور آشكار است همان گونه كه ضد الحوثي ها در يمن و بر ضد ملت بحرین صورت گرفت که مشخصه آن وقاحت و ترس این رژیم است.

سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه در بحرين اظهارداشت : از جنبه نظامی عربستان تلاش مي كند جنگی علیه ملت سوريه راه اندازی کند و ارتشهاي عربي و ارتش خود را به مرزهاي آن کشور بكشاند، همچنين از طريق باندهاي مسلح، كمربندهاي انفجاري و خودروهاي بمب گذاري شده در عراق و لبنان و هم اکنون در سوریه، مداخله نظامي مي كند.

الشايب ادامه داد: دخالت هاای سياسي عربستان از طريق رؤساي جمعيت ها، افراد بانفوذ ، افراد خريداري شده و از طريق نمايندگان مجلس همانگونه كه در پارلمان كويت روي داد، صورت مي گيرد؛ نمايندگان پارلمان كويت بر ضد سوريه راي دادند، اما از آنچه در بحرين روي مي دهد چشم پوشي كردند.

سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه، افزود: برخي افراد بانفوذ و مقامات كشورها نيز دنباله رو رياض هستند، حمد بن عيسي و عموي وي خليفه بن سلمان در بحرين و الهاشمي در عراق و افراد دیگری در لبنان، از آنها دستور مي گيرند همه از مقامات بلندپايه ای هستند كه مي خواهند انقلابيون، تغيير و دمكراسي در منطقه را سركوب كنند.

وي گفت: ما به رژيم عربستان مي گوييم همان گونه كه شما بر ضد انقلابيون ائتلاف مي كنيد و با دولتهاي سركوبگر بر ضد ملتها دست به يكي مي شويد مخالفان و انقلابيون منطقه نيز ائتلاف هم وزني دارند و شما نمي توانيد انقلابيون را متوقف كنيد.

وی افزود : بر اساس گزارشهاي بين المللي عربستان اين گونه نخواهد ماند و تكه تكه و به كشورهاي كوچكي تبديل خواهد شد.

03/01-13:49

پربیننده ترین خبرها