سفر وزیر خارجه فرانسه به کشورهای عربی برای حل بحران قطر

سفر وزیر خارجه فرانسه به کشورهای عربی برای حل بحران قطر
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 10:51

وزیر خارجه فرانسه قصد دارد از کشورهای قطر، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی دیدن کند.

العالم ـ آسیا

به رویترز، دفتر وزیر خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه قصد دارد طی روزهای 15 و 16 جولای به کشورهای قطر، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی برود تا برای کاهش تنش در منطقه تلاش جدیدی را انجام دهد.

وزارت خارجه فرانسه افزود: فرانسه نگران تنش های فعلی است که تاثیر منفی بر روابط این کشورها گذاشته است، ما خواستار تنش زدایی سریع هستیم که به نفع همه خواهد بود.

فرانسه روابط نزدیکی با مصر و امارات متحده عربی دارد و در عین حال عرضه کننده بزرگ سلاح به قطر و عربستان سعودی است.

این تازه ترین تلاش کشورهای غربی برای کاهش تنش در منطقه به شمار می رود، پیش از این آلمان، بریتانیا و آمریکا برای کاهش تنش بین کشورهای خلیج فارس تلاش کرده اند. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا طی هفته جاری در حال سفر به کشورهای منطقه بوده است.

وزیر خارجه فرانسه در این سفر بر اهمیت مبارزه با تروریسم و تامین مالی فعالیت های تروریستی تاکید خواهد کرد و از کشورهای حلیج فارس خواهد خواست تا برای مقابله با تروریسم همکاری کنند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین روابط سیاسی و تجاری خود با قطر را با طرح این اتهام که دوحه از تروریسم و ایران حمایت می کند، قطع کرده اند. قطر این ادعاها را رد کرده است.

22 ژوئن کشورهای عربی اولتیماتوم 13 ماده ای را به قطر ارائه کردند که شامل درخواست های این کشورها برای لغو تحریم ها بوده است، قطع روابط با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره و بستن پایگاه نظامی ترکیه در قطر از جمله مهمترین درخواست های کشورهای عربی بوده است. قطر با این درخواست ها مخالفت کرده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها