آیا آمریکا مدرکی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی دارد؟

آیا آمریکا مدرکی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی دارد؟
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 17:34

مدیر اداره منع گسترش سلاح هسته ای در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه در آوریل گذشته یک جنگنده سوری گاز سارین نزدیک خان شیخون شلیک کرده، شک برانگیز است.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، میخائیل اولیانوف امروز پنجشنبه گفت: اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن مدرکی دال بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در خان شیخون در اختیار دارد، اظهاراتی پوچ و توخالی و موثق نیستند.

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که آمریکا به رغم درخواست دولت سوریه برای ورود کارشناسان بین المللی به فرودگاه الشعیرات، تلاش می کند تا از ورود این کارشناسان جلوگیری کند. روایت واشنگتن از شلیک بمبهای گاز سارین نزدیک خان شیخون توسط جنگنده های سوری، شک و تردیدهای جدی ایجاد می کند.

مدیر اداره منع گسترش سلاح هسته ای در وزارت خارجه روسیه افزود: در بسیاری از تصاویر و ویدئوها از محل حادثه نمی توان هیچ اثری از بمبهای هوایی مشاهده کرد؛ اما در محل انفجار می توان به روشنی لوله های فلزی را دید که نشان می دهد مهمات حاوی گاز سارین در زمین توسط گروههای مسلح در خان شیخون منفجر شده اند.

اولیانوف همچنین به تصاویر مخالفان مسلح از محل حادثه در 4 آوریل در استان ادلب به عنوان دلیل و مدرکی بر اینکه این حمله احتمالا انجام شده است، اشاره کرد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها