5 تلاش مرگبار برای ورود به کتاب "گینس"+تصاویر

5 تلاش مرگبار برای ورود به کتاب
شنبه 7 مرداد 1396 - 18:24

 کتاب "گینس" دربرگیرنده ده‌ها هزار رکورد و چه بسا میلیون ها ماجراجویی عجیب و غریب و منحصر به فرد است اما در این میان بعضی از این رکوردها دردناک است زیرا به مرگ صاحب رکورد منجر شده و تلاش های مرگباری نیز برای ورود به این کتاب صورت گرفته است.

العالم – گوناگون

از آنجایی  که برخی از رکوردداران کتاب گینس در حقیقت جان خود را برای ثبت رکورد به خطر انداخته اند تا به نوعی نام خود را در این دایره المعارف جهانی جاودانه کنند، این گزارش زوایای پنهان و تاریک گینس را بررسی کرده و 5 مورد از تلاش های مرگبار برای ورود به گینس را ذکر می کند:

1 – حارس سلیمان کوچک‌ترین خلبانی که در اقیانونس آرام جان باخت.

پایگاه اینترنتی "هاف پست عربی" نوشت: این خلبان هندی 17 ساله سال 2014 تلاش کرد تا به عنوان کم سن و سال‌ترین فرد تنها در 30 روز با استفاده از هواپیمای یک موتوره به دور دنیا سفر کند تا یک میلیون دلار برای موسسه خیریه در لاهور پاکستان جمع آوری کند اما هواپیمای او در اقیانونس آرام سقوط کرد و جانش را از دست داد.

2 – جاناکا پاسانایاکی.. فردی که خودش را برای همیشه زنده به گور کرد.

این مرد 24 ساله سریلانکایی برای ثبت رکورد دفن جسدش برای طولانی‌ترین زمان، جانش را از دست داد. او خود را در گودالی با 3 متر عمق با سرپوش چوب و خاک دفن کرد. اما بعد از حدود 6 ساعت و نیم وقتی گودال را شکافتند با جسد بی جان او مواجه شدند.

3- "سایلندرا ناث روی" فردی که سعی کرد با استفاده از موهایش از یک پل عبور کند اما در نیمه راه جان باخت.

این ماجراجوی هندی 48 ساله موفق شد با استفاده از موهایش دو رکورد در گینس ثبت کند اما سومین بار که سرانجامی تلخ داشت آوریل سال 2013 بود که وی تلاش کرد با استفاده از موهایش و یک سیم معلق موازی یک پل بر روی رودخانه ای در تیستا در بنگال غربی فاصله 180 متری را بپیماید که بعد از پیمودن 91 متر از حرکت بازایستاد و 45 دقیقه معلق باقی ماند تا نیروهای امدادی توانستند او نجات دهند و به محض رسیدن به بیمارستان مرگ او به علت ایست قلبی اعلام شد.

 4- نیکلاس می فولی.. بدون اکسیژن وارد آب شد و دیگر نفس نکشید. این غواص آمریکایی 32 ساله که سعی کرد در زمینه غواصی آزاد بدون اکسیژن در عمق 71 متری رکورد بزند، سال 2013 در مسابقه ای بین المللی موفق به ثبت رکورد 72 متر شد اما تنها چند ثانیه بعد از بالا آمدن، براثر فشار بر ریه هایش دچار خونریزی شد و چند ساعت بعد خبر مرگش اعلام شد.

5- محمد جواد فالیزوانیان یکی از زحمتکشان در بخش موتور سواری کشور بود که در آخرین پرواز خود به سوی ابدیت پر کشید.

او یکی از با اخلاق ترین ورزشکاران شیراز بود و بسیار ناراحت کننده است فردی با 14 سال سابقه در این رشته به چنین فرجامی برسد.

محمد جواد فالیزوانیان در سال 1348 در استان فارس متولد شد، آخرین رکورد وی پرش از فراز رودخانه که در 10 کیلومتری تخت جمشید بود که 51 متر عرض داشت روز چهارم شهریور 1384 فالیروانیان، موتور سوار نمایشی شیراز با انجام هزینه 30 میلیون تومانی از طریق وام اقدام به پرش از روی 22 اتوبوس کرد که متاسفانه این اقدام با فرود روی اتوبوس سیزدهم نافرجام مانده و منجر به فوت وی شد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها