آمریکا: نشست شورای امنیت درباره کره‌شمالی فایده‌ای ندارد!

آمریکا: نشست شورای امنیت درباره کره‌شمالی فایده‌ای ندارد!
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 12:20

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که  در ارتباط با آزمایش موشکی کره شمالی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت نخواهد شد زیرا چنین نشستی پیامد قابل توجهی نخواهد داشت.

العالم-آمریکا

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین چین را ترغیب کرد که کره شمالی را مهار کند.

این در حالی است که منابع دیپلماتیک پیش از این اعلام کرده بودند، واشنگتن انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره نحوه واکنش جامعه بین‌المللی به شلیک موشکی اخیر کره‌شمالی برگزار کند.

هیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطعنامه جدید شورای امنیت اگر فشار بین‌المللی بر کره شمالی را به طور قابل توجهی افزایش ندهد، ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در واقع ارزش آن منفی خواهد بود چون حاوی این پیام برای دیکتاتور کره شمالی خواهد بود که جامعه جهانی تمایلی ندارد او را به طور جدی به چالش بگیرد.

هیلی اضافه کرد: چین باید تصمیم بگیرد آیا مایل است گام حیاتی را بردارد یا نه. وقت گفت‌وگو تمام شده است.

هم‌زمان آمریکا اعلام کرده که سامانه دفاع ضدموشکی موسوم به "تاد" را با موفقیت آزمایش کرده و بمب‌افکن های ب-۱ خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورده است.

این اقدامات واکنشی مستقیم به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی است. پیونگ‌یانگ اعلام کرده که این آزمایش‌ها توانایی کره شمالی برای هدف گرفتن کل خاک آمریکا را ثابت می‌کند.

ارتش آمریکا اعلام کرد، واحدی از سامانه دفاع ضدموشکی "تاد" که در آلاسکا مستقر است، موفق شده یک شی پرتابی را که توسط نیروی هوایی آمریکا شلیک شده بود، بر فراز اقیانوس آرام بزند.

آمریکا به رغم اعتراضات شدید چین شروع به استقرار سیستم تاد در کره جنوبی کرده که گفته شده هدف آن ساقط کردن موشک‌هایی است که ممکن است کره‌شمالی به طرف همسایه‌اش شلیک کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر از چین انتقاد کرد که به اندازه کافی برای متوقف کردن برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی تلاش نمی‌کند؛ درحالی که با پیونگ‌یانگ "میلیاردها دلار" تجارت دارد.

ویکتور گائو، دیپلمات سابق و مشاور دولت چین، گفت که اظهارات ترامپ کمکی نمی‌کند و افزود، آمریکا مثل یک "بچه لوس" رفتار می‌کند.

چین که با کره شمالی مرز مشترک دارد و نزدیک‌ترین شریک تجاری این کشور است، پیش‌تر پرتاب موشک را محکوم کرده و خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها شده بود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها