ارتباط کم خوابی با افزایش وزن!

ارتباط کم خوابی با افزایش وزن!
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 12:09

تحقیقات جدید پزشکی نشان می دهد که میان کم خوابی و افزایش وزن ارتباط مستقیم وجود دارد.

العالم - گوناگون 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که کم خوابی فرد را در معرض افزایش وزن قرار می دهد، به شکلی که افرادی که به طور میانگین ، شش ساعت درشب می خوابند، در مقایسه با افرادی که به طور متوسط 9 ساعت در شب می خوابند، بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

نتایج این تحقیقات که از سوی محققان دانشگاه لیدز انگلیس اجرا شد، همچنین نشان داد که

خواب کمتر به معنای چاقی بیشتر است، به ویژه برای کسانی که رژیم غذایی ناسالم تر دارند.

این تحقیق بر روی بیش از 1600 فرد بالغ انجام شد و محققان از آن ها خواستند که قبل از این که به نتیجه برسند، مدت زمانی را که می خوابند و نیز همه مواد غذایی که مصرف می کنند، به آن ها اعلام کنند.

نتایج این تحقیقات همچنین نشان داد که افرادی که ساعات کمتری را می خوابند، سطح کمتری از چربی های موسوم به HDL  را درخون خود دارند، و این نوع خوب و سالم از کلسترول است که به از بین بردن چربی های زائد از خون کمک می کند و فرد را از بیماری های قلبی مصون نگه می دارد.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از دکتر لورا هاردی رئیس تیم این تحقیقات نوشت به این نتیجه رسیدیم که افراد بالغی که درمقایسه با هم سن و سال های خود ساعات کمتری را می خوابند، بیشتر درمعرض چاقی و اضافه وزن قرار داشتند.

دراین گزارش آمده است که این نتایج بر اهمیت خواب کافی برای افراد تاکید دارد.

گزارش یاد شده همچنین می افزاید که مدت زمانی را که بدن یک فرد برای خواب به آن نیاز دارد، از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما اغلب کارشناسان براین باور هستند که ساعات خواب کافی برای افراد بالغ بین 6 تا 9 ساعت است.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها