چرا حماس در مراسم تحلیف روحانی شرکت می کند؟+عکس

چرا حماس در مراسم تحلیف روحانی شرکت می کند؟+عکس
جمعه 13 مرداد 1396 - 17:54

یک هیئت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به تهران سفر کرده تا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روحانی شرکت کند.

العالم ـ ایران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش حماس امروز (جمعه) در بیانیه ای تاکید کرد که سفر هیات این جنبش به تهران بنابر دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و رهبران این جنبش به منظور شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی صورت گرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اعلام کرد که صالح عاروری، زاهر جبارین و اسامه حمدان دیگر اعضای هیات جنبش حماس را تشکیل می دهند.

این جنبش افزود که مشارکت هیات بلندپایه حماس در مراسم تحلیف دکتر روحانی، در راستای تقدیر از حمایت های ایران از ملت و مقاومت فلسطین انجام می گیرد.

حماس تاکید کرد که هدف از این سفر، تقویت روابط دو جانبه با ایران و خدمت رسانی به ملت و مساله عادلانه فلسطین است.

این در حالی است که هیاتی بلندپایه از جنبش حماس به ریاست صالح عاروری و مشارکت اسامه حمدان و علی برکه روز چهارشنبه گذشته در مقر سفارت ایران در بیروت با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس شورای اسلامی ایران و محمد فتح علی سفیر ایران در بیروت دیدار و گفتگو کرد.

خبرهای رسیده حاکی است که 131 شخصیت از 85 کشور و 8 سازمان بین المللی روز شنبه در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت خواهند کرد. تاکنون رئیس جمهور 7 کشور برای شرکت در این مراسم وارد کشورمان شدند و رؤسای جمهوری ارمنستان، عراق، مولداوی، زیمبابوه، لسوتو و افغانستان در این مراسم شرکت می‌کنند.

 19 رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر و 18 رئیس مجلس جزو مقامات سطح یک شرکت کننده در این مراسم هستند.

پربیننده ترین خبرها