مرگ بیماران بحرینی به دلیل نبود پزشک

مرگ بیماران بحرینی به دلیل نبود پزشک
چهارشنبه 17 اسفند 1390 - 07:55

مرگ بيماران بحريني به دليل اخراج پزشکان و کادر پزشکي بحرين ازکار به اتهام حمايت از اعتراضهاي مسالمت آميز مردم، همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانواده "مجتبی عبدالامیر النشیط" (15 ساله) تأکید کردند که فرزندشان یکشنبه پیش به دلیل نبود پزشکان متخصص در اتاق مراقبت های ویژه جان سپرد.

خانواده النشیط تأکید کردند که فرزندشان در شانزدهم فوریه 2012 به دلیل بیماری به بیمارستان السلمانیه در پایتخت منتقل شد.

به گفته این خانواده، هنگام انتقال مجتبی به بخش مراقبتهای ویژه به او آرمبخش دادند، و او درحالی به بخش مراقبتهای ویژه انتقال یافت که تقریبا هیچ پزشکی در این بخش وجود نداشت.

آنها تأکید کردند که فقط یک پزشک در بخش حضور داشت که عربی نمی دانست و حتی سخن گفتن او به زبان انگلیسی قابل فهم نبود.

خانواده النشیط به روزنامه الوسط بحرین گفتند،  در اتاق مراقبتهای ویژه با فرزندشان بعنوان یک بیمار عادی رفتار می شد و پرستاران به دلیل نبود پزشک متخصص، خودشان به او دارو می دادند.

 

اخیرا نیز فرزند یک بانوی بحرینی به نام "فاطمه صالح" (57ساله) تأکید کرده بود که مادرش جمعه قبل به دلیل ایست قلبی و مشکل ریوی، درنتیجه ابتلا به تومور مغزی درگذشت.

فرزند این بانوی بحرینی گفته بود که مادرش باید توسط "طه الدرازی" متخصص جراحی مغز و اعصاب عمل می شد، ولی به دلیل ممانعت وزارت بهداشت از کار او،  مادرش از درمان زیر نظر این پزشک متخصص محروم شد.

وی افزود: اگر الدرازی در بیمارستان حضور داشت، می توانست بیماری مادرش را پیش از وخامت حال وی تشخیص دهد و او را درمان کند.

در گزارش پزشکی خانم فاطمه صالح آمده است که وی باید حتما تحت نظارت الدرازی مورد عمل جراحی قرار می گرفت.

طه الدرازی متخصص جراحی مغز و اعصاب از جمله پزشکانی است که وزارت بهداشت آنها را به دلیل شرکت در اعتراضات مردمی از کار منع کرده است.

با گذشت 9 ماه از ممنوعیت کار طه الدرازی، هنوز هیچ اتهامی علیه وی مطرح نشده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها