کره شمالی : آزمایش های موشکی ادامه می یابد

کره شمالی : آزمایش های موشکی ادامه می یابد
جمعه 10 شهريور 1396 - 13:02

کره شمالی در واکنش به بیانیه جدید سازمان ملل متحد اعلام کرد که به آزمایش های موشکی خود ادامه خواهد داد.

العالم - آسیا

الِخاندرو کائو دِه بِنوس نمایندۀ ویژۀ وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد : بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد که آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم می کند ، با مداخلۀ آمریکا تهیه شده است.

الخاندرو گفت : کره شمالی در آینده تعداد بیشتری از موشک های خود را شلیک خواهد کرد.

پایگاه روسیا الیوم امروز جمعه به نقل از الخاندرو گزارش داد :  کره شمالی شدیداً بیانیه ریاست شورای امنیت را رد می کند زیرا این بیانیه حق مسلّم دفاع از خود را از جمهوری کره شمالی سلب می کند .

الخاندرو در سخنانی که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را پخش کرد ، افزود : آزمایش موشک های بالستیک میان بُرد سرآغاز برنامه های دقیق کره شمالی برای مقابله با رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی است .

نماینده ویژه وزارت امور خارجه کره شمالی گفت : آزمایش های موشکی کره شمالی مقدمۀ عملیات نظامی ارتش این کشور در اقیانوس آرام است .

پیونگ یانگ چند روز پیش موشک بالستیک " هواسونگ 12 " را آزمایش کرد که این موشک در فاصلۀ هزار و 180  کیلومتری از ساحل جزیره هوکایدو ژاپن به آب افتاد و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از نزدیک شاهد شلیک این موشک بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از آزمایش موشکی کره شمالی در صفحه توئیتری خود نوشت : مذاکره با کره شمالی راه حل بحران شبه جزیره کره نیست .

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست فوق العاده خود که به درخواست آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی برگزار شد ، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست که به قطعنامه های بین المللی پایبند باشد.

214

پربیننده ترین خبرها