گاف بزرگ دستگاه امنیتی انگلیس

گاف بزرگ دستگاه امنیتی انگلیس
يکشنبه 7 آبان 1396 - 16:13

روزنامه ساندی میرور امروز (یکشنبه) از کشف یک کارت حافظه (USB) حاوی اطلاعات فوق سری و امنیتی توسط یک فرد عادی در یکی از خیابان های انگلیس خبر داد.

العالم ـ اروپا

روزنامه انگلیسی ساندی میرور نوشت: یابنده کارت حافظه آن را به این نشریه تحویل و متعاقباً به مقامات امنیتی مسترد کرده، با این ‌حال گزارش‌شده که در آن 76 پوشه شامل نقشه، ویدئو و اسناد فوق سری رمزگذاری نشده، موجود بوده است.
ساندی میرور در ادامه خبر خود نوشت: 'جزییات مربوط به دسترسی به مناطق محدود، موقعیت دوربین‌های مداربسته، تونل‌ها، راه‌های گریز فرودگاه «هیترو»ی لندن و جدول زمان‌بندی عملیات نیروهای ضد تروریسم در این کارت ثبت ‌شده است.
' همچنین اطلاعات مربوط به مسیر تردد ملکه انگلیس به فرودگاه، تدابیر حفاظتی وزرای کابینه و مقامات خارجی در این کارت موجود بوده است.
' هنوز مشخص نیست که این اقدام از سوی دستگاه‌های امنیتی عامدانه بوده و یا از سوی سهل‌انگاری صورت گرفته است'.
در همین حال یک سخنگوی فرودگاه هیترو به اسکای نیوز گفت: ما برنامه‌های امنیتیمان را بررسی کرده‌ایم و اطمینان داریم که فرودگاه هیترو امن است. ما درعین‌حال تحقیقات در رابطه با علت این حادثه را آغاز کرده و گام‌های لازم را برای جلوگیری از عدم وقوع حادثه مشابه بر خواهیم داشت.
این حادثه در حالی رخ می‌دهد که انگلیس طی یک سال گذشته صحنه چندین حمله تروریستی بوده و سطح هشدار امنیتی در این کشور ناشی از 'تروریسم بین‌الملل'، «شدید» گزارش‌ شده است.
این سطح از اوت 2014 (مرداد 1393) و هم‌زمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش‌یافته بود که به معنای احتمال شدید بروز حمله تروریستی در این کشور است.
به گزارش ایرنا، درصورتی‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بِدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود».
سطح هشدار امنیتی پس از حادثه تروریستی انفجار بمب دست‌ساز در ایستگاه مترو پارسونز گرین واقع در غرب لندن که بر اثر آن ده‌ها نفر مجروح شدند، به بالاترین حد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها