حمله تروریستی داعش به زائران اربعین در عراق خنثی شد

 حمله تروریستی داعش به زائران اربعین در عراق خنثی شد
جمعه 19 آبان 1396 - 14:36

کتائب حزب الله از نیروهای مقاومت اسلامی عراق روز جمعه با صدور بیانیه ای از کشف و خنثی سازی یک حمله تروریستی گروه تکفیری داعش به زائران اربعین خبر داد.

العالم - عراق

«کتائب حزب الله» اعلام کرد نیروهای اطلاعاتی این مرکز اسنادی را  بدست آورند که نشان می دهد داعش قصد حمله به صف پیاده روی زائران در منطقه ای میان دو استان بابل در شمال غرب و الانبار درغرب کربلا را داشت. 

«کتائب حزب الله»  با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای کتائب حزب الله بر اساس اسناد دریافتی بهسرعت وارد عمل شده و سه مخفیگاه تروریست های داعش را کشف و منهدم و تجهیزات مربوط به ساخت بمب های دست ساز و سایر لوازم و تجهیزات مرتبط را ضبط کردند. 

در ادامه بیانیه تاکید شده است که نیروی مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق بر اساس وظیفه ای که در چارچوب طرح امنیتی سراسری مربوط به تامین امنیت زیارت اربعین بر عهده داشته است، در 43 نقطه بیابانی در مناطق اطراف کربلا که ممکن است از سوی تروریست برای حمله به زائران مورد استفاده قرار گیرد، مستقر هستند. 

این دومین بار است که نیروهای امنیتی عراق از کشف حملات تروریستی به زائران اربعین خبر می دهند. 
پنجشنبه گذشته نیز اعلام شد: یک حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی در بخش الصویره در شمال استان واسط خنثی شده است. 

پیش از این مسوولان سیاسی و مقامات امنیتی هشدار داده بودند که داعش پس از شکست های خفت بار در میدان نبرد در عراق و سوریه ممکن است به حرکت های بزدلانه علیه زائران اربعین دست بزند. 

پیاده روی میلیونی اربعین امسال تاکنون حادثه امنیتی نداشته است. 

گفتنی است؛ شیخ «احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی امروز طی سخنانی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد در مراسم اربعین امسال بیش از ۱۳ میلیون نفر از زائران شرکت کردند.

همچنین «ریاض نعمه» مسئول هیأتهای عزاداری و شعائر دینی در کربلا روز گذشته اعلام کرد بیش از ده هزار موکب ( هیأت) در زیارت اربعین شرکت کردند. 

نعمه در نشست خبری در کربلا اعلام کرد بیش از ده هزار موکب (هیأت رسمی) در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام برای خدمات رسانی به زائران در این استان مشارکت داشتند.

وی افزود همچنین حدود بیست موکب (هیأت) عربی و خارجی نیز در این زیارت شرکت داشتند. 

از سوی دیگر عقیل الیاسری رئیس بخش امور فکری العتبه العباسیه در این نشست خبری تأکید کرد بیش از 200 رسانه از جمله شصت رسانه خارجی از کشورهای مختلف زیارت اربعین را پوشش دادند.

اربعین حسینی ۲۰ صفر و چهلمین روز واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) است. مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ ماه صفر سال ۶۱ق در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا آمده‌اند.

همچنین در این روز جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین آمده است. زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است که بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن دانسته شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها