تصویب سه طرح ضد حماس در کنگره آمریکا

تصویب سه طرح ضد حماس در کنگره آمریکا
پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - 01:58

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا سه طرح ضد حماس به تصویب رساند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه اینترنتی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست اد رویس، 9 طرح و از جمله طرح موسوم به تایلور فورس Taylor Force و دو طرح دیگر را ضد حماس "یکی از عوامل خطرناک ایران در منطقه" به تصویب رساند.

اد رویس رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در هنگام بررسی این طرح مدعی شد: این طرح به افتخار تایلور فورس، آمریکایی شجاع و وطن پرست که به دست یک فلسطینی تروریست در اسرائیل جان خود را از دست داد، نامگذاری شده است.

وی افزود: از سال دو هزار و سه بر اساس یک قانون فلسطینی ماهیانه مبلغی به زندانیان فلسطینی در زندانهای اسرائیل پرداخت می شود. مقامات فلسطینی همچنین به خانواده زندانیان فلسطینی و بمب گذاران انتحاری مبالغی را پرداخت می کنند. این سیاست ها سبب گسترش تروریسم می شوند. با این قانون ما بر مقامات تشکیلات خودگردان فشار می آوریم تا آنها بین حمایت آمریکا و این سیاست های سزاوار سرزنش یکی را انتخاب کنند. من از اینکه می بینم که این طرح ها و تدابیر با حمایت قابل توجه هر دو حزب همراه است،خوشحالم.

رویس درباره لایحه شماره دو هزار و هفتصد و دوازده هم گفت: ایران و حزب الله به طور شفاف و در تعامل با هم در حال افزایش نفوذ خود بر حماس و جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه از طریق افزایش کمک های نظامی و مالی هستند. قطعا این حمایت ایران است که به حماس این توانایی را بخشیده است که قدرت خود را برای یک دهه گذشته در نوار غزه حفظ کند. ایران سبب شده است که حماس و گروه جهاد اسلامی فلسطین هزاران فروند موشک در اختیار داشته باشند و همچنان به حفر تونل های تروریستی خود در زیر مرز با اسرائیل ادامه دهند.

وی گفت: در حالیکه ما تلاش می کنیم که با موضوع حمایت ایران از حماس مقابله کنیم در این حال باید از هم پیمانان آمریکا در منطقه بخواهیم تا میزبان گروه حماس نباشند و از تروریست های آن حمایت نکنند. تا آن زمان این لایحه اجرایی می شود.

زمانی که این لایحه ارائه شد، قطر میزبان صالح العاروری تروریست ارشد حماس بود. وی در سال دو هزار شانزده از ترکیه اخراج شده بود. دو هفته پس از آنکه این قانون ارائه شد وی به همراه دیگر تروریست های حماس از قطر هم اخراج شدند.

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا همچنین درباره لایحه موسوم به استفاده حماس از افراد غیرنظامی به عنوان سپر انسانی هم گفت: حماس نه تنها غیرنظامیان اسرائیلی را با گروگان گیری و حملات موشکی کورکورانه خود هدف قرار می دهد بلکه این گروه نشان داده است که به روشی بیرحمانه به زندگی فلسطینی ها بی توجه است و از آنها به عنوان سپرهای انسانی در زمان جنگ استفاده می کند. این نقض صریح قوانین بین المللی است. این قانون می تواند حماس و حامی آن یعنی ایران را به خاطر این اقدامات بیرحمانه مسئوولیت پذیر کند.

 

پربیننده ترین خبرها