اخوان المسلمين:عربستان به تنش ها دامن نزند

اخوان المسلمين:عربستان به تنش ها دامن نزند
يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 13:10

قاهره (العالم) ـ به دنبال اقدام عربستان در خصوص بستن سفارت اين کشور در مصر، حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين از مسئولان رياض خواست كه به تنش ها و اختلافات دامن نزنند.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، اقدام عربستان به بستن سفارت خود در قاهره باعث خشم مردم مصر شده است زيرا معتقدند كه دولت مصر در اعتراض به برخورد اهانت آميز مسئولان عربستاني با اتباع مصري مقيم عربستان و نقض حقوق آنها به ويژه بازداشت "احمد الجيزاوي"، حقوقدان و فعال سياسي مصري، بايد سفير خود را از رياض فرامي خواند.

در همين زمينه محمد سعيد ادريس رئيس كميسيون امور كشورهاي عربي در مجلس نمايندگان مصر در مصاحبه با شبكه خبري العالم از بسته شدن سفارت عربستان در قاهره ابراز تاسف كرد و گفت: تيرگي روابط عربستان و مصر بيانگر روابط بحراني كشورهاي عربي با يكديگر است كه به نفع هيچ يك از اين كشورها نيست.

هم اكنون آرامشي نسبي در اطراف سفارت عربستان در قاهره حاكم است. اين نخستين بار است كه سفارت عربستان در مصر بسته مي شود. نيروهاي امنيتي مصر نيز براي مقابله با واكنش هاي احتمالي مردم مصر به دنبال فراخوانده شدن سفير عربستان و بسته شدن سفارت اين كشور در قاهره و كنسولگري هاي آن در اسكندريه و سوئز به حال آماده باش درآمده اند.

اعتراض مردم مصر به برخورد اهانت آميز مسئولان عربستاني با اتباع مصري مقيم عربستان و بازداشت فعال حقوقي مصري از سوي رياض، باعث بسته شدن سفارت عربستان در قاهره شد.

وزارت امور خارجه مصر با وجود تماس هاي تلفني حسين طنطاوي رئيس شوراي نظامي حاكم اين كشور با مسئولان عربستاني براي رفع تنش موجود ، تاكنون هيچ واكنشي به بسته شدن سفارت عربستان در قاهره نشان نداده است.

پس از اعتراض شمار زيادي از مردم مصر به اقدام مقام‌هاي سعودي در بازداشت "احمد الجيزاوي"، حقوقدان و فعال سياسي مصري در عربستان، رياض روز شنبه (9 ارديبهشت) سفيرش را از قاهره فرا خواند و سفارتش را در اين كشور تعطيل كرد.

Mal-29-09:30

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها